سوالات بازنشستگان از رئیس برنامه و بودجه درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان
سوالات بازنشستگان از رئیس برنامه و بودجه درباره همسان سازی حقوق بازنشستگان

بعد از صحبتهای رئیس برنامه و بودجه در رابطه با همسان سازی حقوق بازنشستگان، سئوالاتی در این خصوص برای بازنشستگان به وجود آمد که در ادامه بخوانید.

به گزارش نبض بازار،منظور،معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت:بخش عمده‌ همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ انجام شد واگر بنا باشد همسان‌سازی مجددی انجام گیرد باید منتظر باشیم و ببینیم چه حکمی در برنامه هفتم تصویب خواهد شد.

یکی از بازنشستگان کشوری سوالاتی را خطاب به رئیس سازمان برنامه و بودجه  مطرح کرده است که به شرح زیر می باشد:

معنی و مفهوم همسان سازی یا متناسب سازی چیست؟! مگرجز این است که درمقام همسان سازی دو یا چندچیز باید با هم همسان یامتناسب شوند!  
بنابراین بااجرای همسان سازی درسال ۱۳۹۹ به استناد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه که این همسان سازی از سال ۹۶ نیز شروع شده بود، نمی‌تواند پایان بپذیرد.  

زیرا درسال‌های ۱۴۰۰ به بعد حقوق فرهنگیان شاغل با عنوان رتبه بندی جدید، در دی ماه سال ۹۹ حقوق کارمندان وزارت بهداشت با عنوان فوق العاده ویژه وسایر کارمندان وکارکنان دولت نیز باعناوین ویژه وخاص چندین مرتبه افزایش داشته است و فاصله حقوقی بازنشستگان باشاغلین هم‌تراز درحال حاضر حدود ۸ الی ۱۰ میلیون شده است. (بخصوص آموزش و پرورش) و بعبارت روشن‌تر همسان سازی حداقل ۹۰ درصدی حقوق مشمول کسور سال ۹۹ بازنشستگان باشاغلین هم‌تراز هم اکنون به کمتر از ۵۸ درصد رسیده است؛ بنابراین نمی‌توان گفت همسان سازی تمام شده است.  

 فرموده اید اگر قرار باشد همسان سازی جدیدی صورت گیرد باید منتظر باشیم وببینیم چه حکمی در برنامه هفتم تصویب خواهد شد.  
سوال این است که مگر هم اکنون قانون وجود ندارد، یا اینکه شما واقعا بی اطلاعید؟!  

به استناد ماده ۳۰ قانون برنامه ششم که هم اکنون تمدید شده است، شما موظف به تامین اعتبار قوانین بودجه سنواتی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴ همت سال ۱۴۰۱ و تعیین اعتبار در قانون بودجه ۱۴۰۲ بوده اید.  
متاسفانه نه تنها اعتبار همسان سازی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ را تامین ننمودید بلکه هیچگونه حکم و اعتباری برای همسان سازی سال ۱۴۰۲ نیز در نظر نگرفتید.  

فرموده اید تعدیل مستمری بازنشستگان در دو سال گذشته به خوبی انجام شده است و اگر قرار باشد مورد جدیدی صورت پذیرد، باید منتظر مصوبات نهایی باشیم.  

در این بخش سوال این است اولا تعدیل را از کجا آورده اید؟ در کدام قانون و مصوبه به تعدیل حقوق بازنشستگان اشاره شده است که کارشناسان هنوز به آن نرسیده اند؟!  

منظور از تعدیل چیست؟! آیا فاصله حقوق قریب ۱۰ میلیون تومانی و کمتر از ۵۸ درصد حقوق شاغل هم‌تراز برای بازنشسته تعدیل حقوق است؟!  
واما سوال مهمتر اینکه، کجاست آن فریاد عدالت طلبی رئیس جمهور در زمان انتخابات و بعد از آن؟! کجاست آن دستورات راجع به عدالت در پرداخت‌ها و ارائه لایحه نظام هماهنگ پرداخت حقوقی که دو سال قبل رئیس جمهور دستور آن را داده اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]