قرص ناف کلید جادویی کاهش وزن؟
قرص ناف کلید جادویی کاهش وزن؟

برخی غذاها و مکمل‌ها می‌تواند روی لاغرشدن اثرگذار باشد، اما مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که برای درمان چاقی کلید جادویی وجود ندارد به عبارت دیگر دستیابی به وزن ایده آل حاصل رعایت رژیم غذایی متعادل، داشتن فعالیت بدنی و سبک زندگی سالم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فواد عسجدی درباره تبلیغات قرص‌های ناف برای لاغری در فضای مجازی اظهار کرد: عمده تبلیغاتی که درباره قرص ناف برای لاغری دیده می‌شود در فضای مجازی است؛ درباره تاثیر قرص ناف روی لاغری افراد هیچ منبع و شواهد علمی در مجلات علوم پزشکی و مقالات یافت نشده است بنابراین می‌توان گفت این ادعا که یک دارو یا ابزار به صورت زیرجلدی یا روی پوست، می‌تواند روی لاغرشدن فرد و چربی‌سوزی تاثیر بگذارد، علمی نیست.
وی افزود: آن‌چه مبنای اثربخشی یک دارو و محصول لاغری قرار می‌گیرد مستندات علمی و مقالاتی است که درباره آن منتشر می‌شود نه فیلم‌های تبلیغاتی که تصاویری ساختگی از قبل و بعد از مصرف این قرص‌ها ارائه می‌کند.
عسجدی ادامه داد: برخی غذاها و مکمل‌ها می‌تواند روی لاغرشدن اثرگذار باشد، اما مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که برای درمان چاقی کلید جادویی وجود ندارد به عبارت دیگر دستیابی به وزن ایده آل حاصل رعایت رژیم غذایی متعادل، داشتن فعالیت بدنی و سبک زندگی سالم است و صرفا استفاده از یک دارو نمی‌تواند افراد را به وزن ایده‌آل برساند، زیرا اگر چنین راهکار کوتاه مدتی برای لاغر شدن افراد وجود داشت شاهد این میزان از بروز بیماری‌های متابولیک ناشی از چاقی در جوامع نبودیم.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به عوارض خطرناک مصرف داروها و مکمل‌های رژیمی قاچاقی و بدون مجوز هشدار داد: مصرف این مکمل‌ها بسیار خطرناک است، زیرا اولاً نمی‌توان اطمینان حاصل کرد که این مکمل‌ها حاوی چه موادی هستند و آیا مکمل‌های اصل هستند که قاچاق شده‌اند و یا تقلبی و تولیدشده در مراکز زیرزمینی هستند.
دوماً بسیاری از این مکمل‌ها مشکلاتی دارند که به صورت قاچاق و از مبادی غیررسمی وارد کشور می‌شوند و هیچ نظارتی روی آن‌ها وجود ندارد و احتمال آلودگی آن‌ها نیز بسیار بالاست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]