تسهیلات بدون بهره برای ساخت شناورهای مسافربری
تسهیلات بدون بهره برای ساخت شناورهای مسافربری

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده تسهیلات ویژه به ساخت و نوسازی شناورهای مسافربری اختصاص داده است.

به گزارش بازار، مجید علی‌نازی در ششمین نشست کمیته حمل و نقل دریایی ویژه سفرهای دریایی نوروز ۱۴۰۳، با اشاره به ضرورت همگرایی همه ارگان‌های متناظر با سفرهای دریایی، تاکید کرد: چرخه و فرایند سفرهای دریایی به صورت یک زنجیره به هم پیوسته است و در یک سیستم یکپارچه و متمرکز، کارایی بهتر و بیشتری خواهد داشت.

وی تاکید کرد: پیشکرانه و پسکرانه هر سفر دریایی به هم مرتبط است و هر گونه تصمیم فردی، خارج از سیستم یکپارچه، مانع از ارائه خدمات مطلوب به مردم و متقاضیان سفرهای دریایی خواهد شد.

عضو هیات عامل سازمان بنادرودریانوردی، با اشاره به سیاست‌های توسعه دریامحور و ضرورت نگاه ویژه و ملی به دریا، اظهار کرد: مهم‌ترین مأموریت این کمیته، در چارچوب اقتصاد دریاپایه، شناسایی و احصای کمبودها در حوزه حمل ونقل سفرهای دریایی و فراهم‌سازی بستر امن و ایمن برای مردم است.

علی‌نازی با اشاره به استقبال مردم از گشت‌های دریایی در قالب راهیان نور در آب‌های خوزستان، و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی، تاکید کرد: زیرساخت‌های سفرهای راهیان نور در حوزه دریایی، از مطلوبیت کافی برخوردار نیست و در دو بخش اسکله و شناور به نوسازی و تجهیز نیاز دارد.

معاون دریایی سازمان بنادرودریانوردی در خصوص برنامه‌های کمیته خدمات حمل‌نقل دریایی، برای ایمن‌سازی خدمات به مسافران دریا در ستاد یادمان راهیان نور خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی آمادگی دارد در قالب وجوه اداره شده به متقاضیان سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های مسافری، تسهیلات ویژه (وام بدون بهره) ارائه کند.

وی بیان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است، این سازمان از محل وجوه اداره شده خود، تسهیلات ویژه‌ای را به ساخت و نوسازی شناورهای مسافربری اختصاص داده است و در این راستا از مالکان و شرکت‌های کشتی سازی کشور انتظار می‌رود نسبت به نوسازی و افزایش ایمنی شناورهای مسافربری اهتمام ویژه داشته باشند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]