آخرین خبر از تعیین تکلیف طرح ساماندهی کارکنان دولت برای حذف پیمانکاری
آخرین خبر از تعیین تکلیف طرح ساماندهی کارکنان دولت برای حذف پیمانکاری

کارگران نزدیک به سه سال است در انتظار تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت هستند که پیمانکاران و واسطه‌ها را از میان برمی‌دارد.

به گزارش نبض بازار، اعضای پویش طرح شهید هادی درباره وضعیت تعیین تکلیف طرح ساماندهی کارکنان دولت برای حذف شرکت های پیمانکاری خبر دادند.

مطالبه اصلی پویش شهید هادی، تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت است.

طرح پر سر و صدای ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس یازدهم بالاخره تعیین تکلیف می‌شود؟
بعد از گذشت سه سال، کارگران و جامعه‌ی مشمولان طرح ساماندهی از به ثمر رسیدن طرح تقریباً ناامید شده‌اند.

اعضای پویش طرح شهید هادی از تصویب طرح ساماندهی ابراز ناامیدی کردند؛ به گفته‌ی آن‌ها چند وقت از طرح ایراد مجدد توسط مجمع تشخیص گذشته اما هیچ اقدامی برای تعیین تکلیف طرح انجام نشده است.

این کارگران که نزدیک به سه سال است در انتظار تصویب طرحی هستند که پیمانکاران و واسطه‌ها را از میان برمی‌دارد؛ می‌گویند: نمایندگان مجلس یازدهم بارها اعلام کردند «کارگران نگران نباشند»؛ حالا عمر مجلس رو به اتمام است؛ قرار است برای حذف پیمانکاران چه کنند؛ آیا اساساً می‌توانند این کار را به ثمر برسانند یا در این مدت فقط شعار داده‌اند؟

محمدی یک کارگر پیمانکاری پارس جنوبی با بیان اینکه در عسلویه و کنگان امیدی به حذف پیمانکاران نیست؛ می‌گوید: پیمانکاران قدرتمند، سال‌هاست که منافع سرشار پروژه‌ها را به جیب می‌زنند؛ آن وقت چطور مدعی هستند طرح ساماندهی بار مالی دارد؟

در عین حال، عباس گودرزی نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید دارد: تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا طرح ساماندهی قبل از پایان کار مجلس یازدهم تعیین تکلیف شود.

او در این رابطه اضافه کرد: ایرادات مجمع تشخیص مربوط به این است که سازمان اداری – استخدامی معتقد بوده اجرای این طرح بار مالی خواهد داشت؛ این در حالیست که ما در کمیسیون اجتماعی مجلس عقیده داریم که این طرح بار مالی ندارد بلکه باعث کاهش هزینه‌ها هم می‌شود چون با حذف پیمانکاران و واسطه‌ها، دستمزدها مستقیم به خودِ کارگران پرداخت می‌شود.

به گفته گودرزی، برقراری عدالت تنها با تصویب و ابلاغ طرح ساماندهی ممکن است و راه دیگری ندارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]