بازگشت یک فروند هواپیمای بوئینگ هواپیمایی چابهار به ناوگان عملیاتی کشور
بازگشت یک فروند هواپیمای بوئینگ هواپیمایی چابهار به ناوگان عملیاتی کشور

یک فروند هواپیمای B-MD۸۲ هواپیمایی چابهار با ظرفیت ۱۶۰ صندلی بعد از پایان مراحل چک سنگین به دست متخصصان داخلی این شرکت مجداد به ناوگان هوایی کشور بازگشت.

به گزارش بازار، با اتمام (C Check) یک فروند هواپیمای B-MD۸۲ هواپیمایی چابهار با رجیستر EP-CBD و انجام موفقیت آمیز تست فلایت این هواپیما در فرودگاه مهرآباد، یکی دیگر از هواپیماهای درآشیانه وارد خط پروازی شده و در حال خدمات رسانی به مسافرین در مسیرهای داخلی است.

با بازگشت این هواپیما به خط پروازی تعداد ۱۶۰ صندلی به ظرفیت ناوگان هوایی کشور افزوده شده است و این هواپیما به زودی نیز در مسیرهای بین المللی به هموطنان و مسافرین خارجی خدمت رسانی خواهد کرد.

دولت سیزدهم با سه استراتژی «ساخت هواپیما»، «خرید هواپیمای دست دوم» و «بازگرداندن پرنده‌های زمینگیر» به خط پروازی درصدد جبران کمبود صندلی پرواز و به تعادل رساندن عرضه و تقاضا در بخش حمل‌ونقل هوایی است و شرکت هواپیمایی چابهار در برنامه‌های توسعه‌ای خود، افزایش ناوگان را در از همین مسیر در دستور کار دارد.

همچنین از ابتدای سال ۱۰۰ فروند هواپیمای زمینگیر شناسایی شده است تا با برنامه اورهال (به‌روزرسانی) مجدداً وارد چرخه پروازی شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]