سفر به آلانیای ترکیه چقدر خرج دارد؟ / قیمت تور ۸ روزه آلانیا + جدول
سفر به آلانیای ترکیه چقدر خرج دارد؟ / قیمت تور ۸ روزه آلانیا + جدول

بررسی قیمت تور گردشگری آلانیا در اردیبهشت ۱۴۰۳ را در این گزارش بخوانید.

اقتصاد آنلاین – معصومه حیدریان؛ یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری در ترکیه و هم در دنیا شهر زیبای «آلانیا» است. آلانیا در دهه‌های اخیر محبوبیت زیادی میان گردشگران به دست آورده است. این شهر با قرار داشتن در کنار دریا، باعث شده که مقصدی عالی برای دوستداران تفریحات ساحلی باشد. مرکز آلانیا، شب‌ها به شهری پرجنب و جوش و سرزنده تبدیل می‌شود.
اگر قصد دارید تا در این روزها سفری به ترکیه داشته باشید یکی از بهترین مقصدها «آلانیا» است. این شهر با داشتن هتل‌ها، مراکز خرید، جاذبه‌های گردشگری بی‌نظیر خاطرات خوبی را برایتان به ارمغان می‌آورد.
از آنجایی که آلانیا یک شهر با آب‌وهوای مدیترانه‌ای است، بهترین زمان سفر به این آن، ماه‌های مارس، آوریل، مه، ژوئن، ژوئیه، اوت، سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر است.
جاذبه‌های دیدنی آنتالیا
قلعه آلانیا
این قلعه مشرف به دریای مدیترانه قرار دارد. قلعه‌ای که دیوارهای آن را سلجوقیان در قرن سیزدهم میلادی ساختند. این دیوارها تقریبا به‌طور کامل، قلعه‌ آلانیا را احاطه کرده‌اند. این قلعه، یکی از آثار به ثبت رسیده در فهرست جهانی یونسکو است.
غار داملاتاش (Damlatas)
این غار با استالاگمیت‌هایی ۱۵ هزار ساله، مکانی عالی برای فرار از گرما و لذت بردن از این شگفتی طبیعت است. اهالی معتقد هستند که هوای داخل غار برای مبتلایان به آسم، مفید است. این غار در غرب قلعه‌ آلانیا در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد و فاصله‌ آن تا مرکز شهر آلانیا ۳ کیلومتر است. ورودی غار مشرف به ساحل واقع شده است. غار داملاتاش کاملا تصادفی و در جریان عملیات ساخت معدن کشف شده است.
برج سرخ
برج سرخ که در زبان محلی به آن Kizilkule یکی از چشم‌گیرترین بناهای مجموعه‌ قلعه‌ آلانیا است. این برج ۲۹ متر ارتفاع دارد و دیوارهای قلعه از اینجا شروع می‌شود. سپس از بخش‌های مختلف قلعه می‌گذرد تا دوباره به برج می‌رسد.
رود Dim Çay
این رود نقش بسیار مهمی در کشاورزی آلانیا دارد و یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه‌ آلانیا در زمان‌های قدیم بوده است. البته امروزه یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری آلانیا برای تفریح و استراحت و پیک‌نیک است. رستوران‌ها و جاذبه‌های زیادی در اطراف این رود وجود دارد. اهالی آلانیا معمولا روزهای یکشنبه برای تفریح و استراحت و لذت بردن از طبیعت به این رود و نواحی اطراف آن سر می‌زنند.
آمفی‌تئاتر یونانی
این آمفی‌تئاتر بزرگ در آغاز در قرن دوم ساخته شده و ظرفیت آن ۱۵ هزار تا ۲۰ هزار نفر بوده است. این ظرفیت نشان می‌دهد که یکی از بزرگ‌ترین آمفی‌تئاترهای باستانی در زمان خود در این منطقه بوده است. البته بسیاری از بخش‌های آن امروزه جز ویرانه‌ای نیستند، اما تماشای بقایای آن و نحوه‌ ساخت‌وساز بنا نشان می‌دهد که پیشینیان چطور زندگی می‌کردد، سبک زندگی آن‌ها چطور بوده و با چه تفریحاتی سرگرم می‌شدند.
معبد آپولو
این معبد در نزدیکی بندر قدیمی قرار دارد و دارای ۶ ستون به سبک Korinth در جلو و پشت بنا است. قدمت آن به قرن دوم میلادی برمی‌گردد. کنده‌کاری‌هایی از گیاهان و سر مدوسا، زینت‌بخش بخش‌های مختلف بقایای این معبد باشکوه است.
هزینه سفر به آلانیا
هزینه سفر به آلانیا از ۲۵ میلیون شروع می‌شود تا ۸۰ میلیون تومان. به طور مثال برای هفت شب اقامت در هتل سه ستاره Hedef Kleopatra Golden Sun در اتاق دو تخته باید ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان هزینه کنید.
همین مدت اقامت در هتل پنج ستاره Senza The Inn Resort & Spa، با مبلغی حدود ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان امکان‌پذیر است. این در حالی است که برای اقامت در هتل Utopia World (پنج ستاره) باید نفری چهل میلیون و ۲۰۰ هزار تومان پرداخت کنید.
برای اطلاع از هزینه اقامت در دیگر هتل‌های آلانیا جدول زیر را بخوانید؛
*لازم به ذکر است قیمت‌های درج شده در جدول مربوط به سایت‌های فروش اینترنتی است و به دلیل نوسان قیمت‌ها و سایر عوامل ممکن است با نرخ امروز متفاوت باشد. اقتصادآنلاین دخل و تصرفی در قیمت‌های ذکر شده ندارد*

قیمت تور ۷ روزه آنتالیا

نام هتل
درجه ستاره
هزینه اقامت در اتاق دو تخته (تومان)
هزینه اقامت در اتاق یک تخته (تومان)
هزینه اتاق کودک با تخت (تومان)

Hedef Kleopatra Golden Sun
۳ ستاره
۲۵,۲۰۰,۰۰۰
۳۵,۴۰۰,۰۰۰
۱۸,۹۰۰,۰۰۰

Senza The Inn Resort & Spa
۵ ستاره
۳۰,۶۰۰,۰۰۰
۴۲,۰۰۰,۰۰۰
۲۲,۳۰۰,۰۰۰

Beach Club Doganay
۵ ستاره
۳۲,۵۰۰,۰۰۰
۴۸,۴۰۰,۰۰۰
۲۳,۳۰۰,۰۰۰

Sea Life Buket
۵ ستاره
۳۵,۹۰۰,۰۰۰
۵۱,۴۰۰,۰۰۰
۲۴,۹۰۰,۰۰۰

Utopia World
۵ ستاره
۴۰,۲۰۰,۰۰۰
۵۹,۶۰۰,۰۰۰
۲۶,۹۰۰,۰۰۰

Mukarnas Resort And Spa
۵ ستاره
۴۱,۷۰۰,۰۰۰
۵۹,۴۰۰,۰۰۰
۲۷,۹۰۰,۰۰۰

Rubi Platinum
۵ ستاره
۵۱,۸۰۰,۰۰۰
۸۰,۱۰۰,۰۰۰
۳۲,۹۰۰,۰۰۰

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]