خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | نامه جدید احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | نامه جدید احکام همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

جزئیات نامه‌ جدید به ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس، برای همسان سازی بازنشستگان تامین اجتماعی را در ادامه بخوانید.

به گزارش نبض بازار،به تازگی سازمان برنامه و بودجه کشور در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: پرداخت ۲۵درصد مابه‌التفاوت متناسب‌سازی حقوق مستمری‌بگیران در سال جاری و همزمان با افزایش سالانه مستمری‌ها در احکام بازنشستگان اعمال شده و در عمل متناسب‌سازی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور کامل صورت گرفته و از ابتدای سال جاری به تمام مشمولان در حال پرداخت است.

محمد اسدی در نامه‌ای به ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس، خواستار دائمی شدن متناسب‌سازی برای بازنشستگان تامین اجتماعی شد.

در این نامه آمده است که بایستی دولت در برنامه توسعه هفتم مکلف به پرداخت بدهی حسابرسی شده خود به تامین اجتماعی در قالب بودجه‌های سنواتی باشد تا تامین اجتماعی بتواند از محل درآمد‌ها و دریافت مطالبات، نسبت به دائمی شدن متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان اقدام کند.

میرهاشم موسوی (مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی) در سیزدهمین جلسه شورای معاونین این سازمان، با اشاره به برخی دستاورد‌های سازمان ازجمله انتخاب سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان دستگاه برتر در «پنجره دولت هوشمند»، تقدیر از حوزه حقوقی سازمان به سبب فراهم کردن زمینه دسترسی مردم به قوانین و مقررات این حوزه و نیز تقدیر سازمان بازرسی کل کشور از سازمان تأمین‌اجتماعی به دلیل شفافیت در ارائه خدمات، توسعه خدمات را راهبرد اصلی سازمان در دوره مدیریتی جدید معرفی کرد و گفت: «توسعه خدمات رایگان درمان» اولویت ما و اولویت دولت است. البته ما قائل به اولویت خرید راهبردی خدمات سلامت نیز هستیم و باید توسعه این نوع خدمت را هم پیگیری کنیم، اما در جا‌هایی که بر اساس سطح‌بندی موجود، باید دسترسی عادلانه به خدمات درمانی رایگان مستقیم ایجاد کنیم، تا جایی که منابع اجازه بدهند به این کار ادامه می‌دهیم.

سیزدهمین جلسه شورای معاونین سازمان با دستور کار بررسی آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی حوزه درمان و با حضور معاونان و مدیران ستادی و نیز حضور ویدئوکنفرانسی مدیران تأمین‌اجتماعی استان‌ها برگزار شد.

در این جلسه میرهاشم موسوی مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: طی چند ماه گذشته برخی اتفاقات خوب در سازمان رخ داد از جمله این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان دستگاه برتر در «پنجره دولت هوشمند» شناخته شد. این رخداد نشان می‌دهد که این سازمان در دنبال کردن رویکرد هوشمندسازی موفق بوده است. همکاران ما هم در حوزه توسعه نسخه الکترونیک و هم در حوزه بیمه و مباحث فنی، زحمات زیادی کشیدند و با همگرایی دستاوردی به این بزرگی رقم زدند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: این دستاورد‌ها نشانه‌هایی از تغییرات دیدگاه و نوع نگاه در نحوه مدیریت نوین سازمان که باید پله‌ای شود تا تحولات و دگرگونی‌های اساسی را در این عرصه شاهد باشیم. ما وظیفه داریم تا این خبر‌ها و دستاورد‌ها را تبیین کنیم تا مخاطبان با ما در این رویکرد‌ها همراهی کنند.

وی ادامه داد: اتفاق خوب دیگر طی چند روز گذشته، تقدیر معاونت حقوقی ریاست جمهوری از حوزه حقوقی سازمان بود. با توجه یه این‌که اکثر نارضایتی‌هایی که از سازمان به وجود می‌آید به‌نوعی مرتبط با حوزه قوانین و مقررات است؛ سازمان تأمین‌اجتماعی دسترسی‌های متنوعی برای اطلاع مردم از قوانین و مقررات ایجاد کرده و به تنقیح قوانین همت گماشته که منجر به کاهش دعاوی حقوقی شده است. این خیلی مهم است. باید این دستاورد‌ها را تبیین کرد. آرامش و آسایشی که از قِبَل این اتفاقات برای مخاطبان ایجاد می‌شود باید به جامعه منتقل شود تا بدانند نحوه مواجهه سازمان با مسائل حقوقی، با یک سال پیش یا دو ماه پیش فرق کرده است. باید برای شرکای اجتماعی، بیمه‌شدگان، بازنشسته‌ها و کارفرما‌ها فرهنگ‌سازی کرد و نتیجه‌اش آرامشی شود که از سازمانی خدمت‌محور در جامعه انتظار می‌رود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]