شرط اول فرهنگیان، پرداخت معوقات بازنشستگان معلم!
شرط اول فرهنگیان، پرداخت معوقات بازنشستگان معلم!

وزیر آموزش و پرورش از بازگرداندن معلمان بازنشسته به کلاس درس گفت.

به گزارش نبض بازار، بازنشستگان فرهنگی می گویند: اول معوقات معلمان بازنشسته را بپردازید بعد آنها را به کلاس درس بازگردانید.

در جلسه غیرعلنی دیروز مجلس، وزیر آموزش و پرورش و روسای سازمان‌های اداری و استخدامی و برنامه و بودجه وعده دادند تا با توجه به آغاز سال تحصیلی، هرچه زودتر مشکل حق التدریسی معلمان بازنشسته و خرید خدمت حل شود. در عین حال آن‌ها وعده دادند برای رفع کمبود معلم در مدارس از بازنشستگان استفاده کنند.

محمدی یک بازنشسته آموزش و پرورش که سال قبل بازنشست شده با انتقاد از این وعده‌ها گفت: اول معوقات ما بازنشستگان فرهنگی را بپردازند بعد برای کلاس‌های ما برنامه بریزند!

به گفته وی، وقتی پاداش پایان خدمت بعد از سیزده ماه پرداخت نشده و هیچ برنامه‌ای برای پرداخت حق‌التدریس‌ها ندارند، چطور انتظار دارند با انگیزه سر کلاس درس حاضر شویم.

در نشست دیروز احمدحسین فلاحی، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز تذکر داد: وزارت آموزش و پرورش باید به جای بستن قراردادهای یکساله با معلمان بازنشسته، ابتدا ضمن طی مراحل بازنشستگی آنها، تمام حق و حقوق بازنشستگی شان را هم پرداخت می‌کرد و پس از آن فراخوانی را صادر می‌کرد تا معلمانی که تمایل به ادامه همکاری دارند، به مدت ۵ سال همکاری خود با آموزش و پرورش را ادامه دهند اما متاسفانه این مسئله در دو سال گذشته با عدم اهتمام مسئولان وزارت آموزش و پرورش و همچنین عدم همکاری سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز، روی زمین مانده است.

منبع: ایلنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]