آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز سه شنبه ۱۴ آذر
آخرین خبر از همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی امروز سه شنبه ۱۴ آذر

رئیس جمهور با تقدیم لایحه بودجه به رئیس مجلس از خبر مهمی در خصوص حقوق کارمندان و بازنشستگان داد.

به گزارش نبض بازار، ابراهیم رئیسی با تقدیم لایحه بودجه به مجلس گفت در بودجه سال ۱۴۰۳ تلاش شده که واقعیت‌ها دیده شود و واقع‌نگری از محور‌های مورد توجه بودجه است؛ هم هزینه‌ها و هم درآمد‌ها باید واقعی دیده شود و تمرکز روی کسانی است که فرار مالیاتی دارند و مالیات نمی‌دهند.

رئیسی با بیان اینکه همه تلاش دولت در سراسر کشور بر اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ است، افزود: همواره تلاش شده آنچه انجام می‌شود اجرای قانون و قابل گزارش و سنجش و اعلام باشد و مشخص شود به چه میزان از قانون عمل شده است، زیرا ما در جایگاه اجرای قانون و شما در جایگاه قانونگذار هستید.

وی بیان داشت: بنای دولت آن است که قوانین در ضمن برنامه ششم و هفتم اجرایی شود.

رئیس جمهور واقع نگری را از محور‌های مورد توجه در لایحه بودجه ۱۴۰۳ برشمرد و عنوان کرد: لایحه بودجه مبتنی بر برنامه هفتم توسعه تدوین شده است و در بودجه ۱۴۰۳ تلاش شده واقعیت‌های اقتصاد کشور دیده شود، واقع‌نگری از محور‌های قابل توجه در این بودجه است. هم هزینه‌ها و هم درآمدها، واقعی دیده شود از این رو برنامه‌ها نیز واقعی ارائه شده است.

وی خطاب به نمایندگان گفت: باید از همین سخنگاه از همه شما برای تلاش در جهت اجرای قانون و سیاست‌های ابلاغی رهبر انقلاب و تصویب برنامه هفتم تشکر کنم و خسته نباشید بگویم. امید است در مسیر فرایند تصویب قانون که شورای نگهبان اعلام نظر خواهد کرد و اصلاحات احتمالی که انجام شود برنامه ابلاغ شود و بتواند به عنوان برنامه در جهت توسعه همه‌جانبه کشور تاثیرگذار باشد. برنامه‌های پیشین اعلام شد بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد اجرایی نشده، امید است ما موفق شویم و اعلام کنیم که برنامه هفتم کاملا اجرایی شده است.

بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه است

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه بودجه ۱۴۰۳ مبتنی بر برنامه هفتم توسعه است، اظهار داشت: تلاش شده در این بودجه تقدیمی، بسیاری از ناترازی‌هایی که امروز موجب رنج همگان است تراز شود البته با یک حرکت جهادی نه حرکت معمولی.

رئیسی به تلاش‌های انجام شده در دولت سیزدهم در مهار تورم اشاره کرد و علل تورم را در چند مورد نخست کسری بودجه، دوم رشد نقدیندگی، سوم ناترازی بانک‌ها و برداشت‌ها از بانک مرکزی و دیگر علل برشمرد و گفت: در دولت تلاش بر این بوده که ما کسری بودجه نداشته باشیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه تلاش‌های زیادی برای کاهش فاصله طبقاتی صورت‌گرفته است، گفت: در شهر‌ها و حوزه‌های انتخابیه شاهد هستید که کشور به کارگاه‌های فعال در همه استان‌ها در حوزه‌های مختلف تبدیل شده است.

تبدیل کشور به کارگاره‌های فعال

وی بیان کرد: در برخی شهر‌ها ۴جبهه کاری برای رفع مشکل آب و فاضلاب فعال بود، ولی در این دولت به ۱۵۴ جبهه کاری تبدیل شده است. از ۱۰ هزار مگاوات ۸ هزار مگاوات برق تامین شده است و برای رفع تنش آبی و ایجاد برق تلاش می‌شود.

به گفته رئیس جمهور در هدفگذاری دولت رفع تنش آبی ۱۰ هزار روستا برنامه ریزی شده و تاکنون ۳ هزار و ۵۰۰ روستا رفع تنش آبی شده است.

برنامه دولت برای کاهش وابستگی به نفت در بودجه ۱۴۰۳

رئیسی متناسب سازی حقوق شاغلان و بازنشستگان را از اولویتت‌های دولت برشمرد و گفت: این مهم در دستور کار دولت بوده، هست و در بودجه ۱۴۰۳ نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه کسری تراز عملیاتی نیز در این برنامه مورد توجه قرار گرفته، خاطر نشان کرد: کاهش وابستگی به نفت که همواره مورد تاکید بوده است و برنامه داریم که در این برنامه بودجه، به میزان ۰.۹ درصد از وابستگی به نفت کاسته شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]