امروز خبر افزایش حقوق کارگران از جلسه شورایعالی کار می‌رسد؟ /دوشنبه سرنوشت ساز برای بازنشستگان کارگران
امروز خبر افزایش حقوق کارگران از جلسه شورایعالی کار می‌رسد؟ /دوشنبه سرنوشت ساز برای بازنشستگان کارگران

امروز دوشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۲، جلسه شورای عالی کار با موضوع افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی برگزار می‌شود.

به گزارش نبض بازار، بعد از یک ماه تاخیر امروز جلسه شورایعالی کار با موضوع افزایش حقوق کارگران و بازنشستگان برگزار خواهد شد و نتیجه این جلسه با معیشت میلیون ها نفر در کشور ارتباط مستقیم دارد.

مهر ماه ۱۴۰۲ بود که وزیرکار درباره ترمیم مزدی کارگران در سال جاری گفت: در حال بررسی موضوع ترمیم حقوق کارگران هستیم و هفته آینده اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

افزایش مزد کارگران به طور مستقیم بر روی حقوق بازنشستگان نیز تاثیرگذار خواهد بود.

هفته‌ای که گذشت کارگران منتظر برگزاری جلسه درباره مزد بودند،، اما این اتفاق رخ نداد. پس از تأخیر یک ماهه در برگزاری جلسه شورای عالی کار، بالاخره قرار شد دوشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۲ این جلسه با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمای برگزار شود.

قرار است در این جلسه کارگران درخواست خود را مطرح کنند. البته در جلسات قبلی نیز نمایندگان کارگری از وزیرکار قول بررسی درباره ابعاد مزد را گرفته بودند؛ اما تاکنون جلسه برگزار نشده است.  اعتقاد نمایندگان کارگری این است که در آخرین جلسه شورای عالی کار سال ۱۴۰۱ و هنگام تعیین مزد ۱۴۰۲ وزیرکار قول داده بود که در صورتی که تورم کنترل نشود، بحث دستمزد کارگران بازنگری خواهد شد.

در حال حاضر علی‌رغم اینکه دولتی‌ها مدعی کنترل شیب تورم هستند,، اما واقعیت آن است که تورم روز به روز سبد خرید کارگران و کارمندان را کاهش می‌دهد. حتی کسب‌وکار‌هایی خدماتی، چون باشگاه‌های ورزشی همدر این سال‌ها دو تا سه دفعه در یک سال هزینه خدمات خود را برای پوشش دادن تورم افزایش می‌دهند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]