اتفاقی باورنکردنی در بازار ارزهای دیجیتال / بیش از ۳۰۸ هزار تریدر لیکویید شدند!
اتفاقی باورنکردنی در بازار ارزهای دیجیتال / بیش از ۳۰۸ هزار تریدر لیکویید شدند!

بر اساس داده‌های پلتفرم Coinglass، بیش از ۱٫۱۳ میلیارد دلار از موقعیت‌های معاملاتی در بازار کریپتو لیکویید شد که ۸۷۹٫۶۸ میلیون دلار از آن مربوط به موقعیت‌های لانگ (خرید) و ۲۵۴٫۸۰ میلیون دلار هم مربوط به موقعیت‌های شورت (فروش) بوده است.

روز سه‌شنبه، بیت‌ کوین توانست به بالاتر از اوج تاریخی خود صعود کند و با ثبت یک رکورد جدید، قیمت آن برای مدت کوتاهی به بیش از ۶۹ هزار دلار رسید. ثبت این رکورد جدید پس از ۸۴۷ روز انتظار اتفاق افتاد. با این حال، این روند صعودی دوام نیاورد.

متعاقبا، موجی از فشار فروش در بازار بیت کوین ایجاد و باعث شد که قیمت آن به شدت تا محدوده ۶۱ هزار دلار سقوط کند. البته در زمان نگارش این خبر، بیت کوین بخشی از ضررهای خود را جبران کرده و در حال حاضر، در محدوده ۶۶ هزار دلار معامله می‌شود.

همزمان با این تغییرات قیمتی در بازار، یک لیکوییدیشن قابل‌توجه هم رخ داد.

بر اساس داده‌های پلتفرم Coinglass، بیش از ۱٫۱۳ میلیارد دلار از موقعیت‌های معاملاتی در بازار کریپتو لیکویید شد که ۸۷۹٫۶۸ میلیون دلار از آن مربوط به موقعیت‌های لانگ (خرید) و ۲۵۴٫۸۰ میلیون دلار هم مربوط به موقعیت‌های شورت (فروش) بوده است.

در نتیجه این لیکوییدیشن عظیم، در مجموع ۳۰۸،۴۶۵ تریدر لیکویید شدند.

لیکوییدیشن‌ها لحظات مهمی در بازارهای کریپتو هستند. این رویدادها زمانی اتفاق می‌افتند که صرافی‌ها موقعیت‌های اهرمی را می‌بندند؛ زیرا مارجین معامله‌گر به کمتر از مارجین نگهداری لازم کاهش می‌یابد. چنین رویدادهایی می‌توانند نوسانات بازار را تقویت کرده و کاهش قیمت را عمیق‌تر کنند.

از طرفی، حجم لیکوییدیشن اخیر در بازار کریپتو، ماهیت پرخطر معاملات ارزهای دیجیتال را برجسته می‌کند. به همین دلیل، در شرایط فعلی به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران توصیه می‌شود که با احتیاط عمل کنند، به خصوص در مورد موقعیت‌های اهرمی.

ترید چیست؟

ترید (trade) به‌معنای خرید دارایی در قیمت کم و فروش در قیمت بالا و کسب سود از اختلاف قیمت است. ترید مختص بازار ارزهای دیجیتال نیست و برای همه بازارهای مالی (از جمله بازار سهام) است؛ اما در بازار کریپتو هم بسیار محبوب است و یکی از روش‌های کسب درآمد محسوب می‌شود. تریدر به کسی گفته می‌شود که با استفاده از استراتژی‌ها و ابزارهای مختلف قیمت را پیش‌بینی و از نوسانات سود کسب می‌کند.

قبل از اینکه با انواع ترید آشنا شویم، ابتدا باید به این پرسش پاسخ دهیم که تفاوت سرمایه‌گذاری با ترید چیست.

ترید و سرمایه‌گذاری هردو برای کسب سود از ارزهای دیجیتال کاربرد دارند. بااین‌حال، تفاوت آن‌ها در این است که سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال دارایی‌های خود را برای مدت طولانی از چندین ماه تا چندین سال نگهداری می‌کنند تا بعد از اینکه ارزش آن‌ها افزایش یافت، آنها را بفروشند و به سود برسند. درواقع سرمایه‌گذار روی افزایش قیمت دارایی در بلندمدت حساب می‌کند، نه افزایش و کاهش لحظه‌ای.

این در حالی است که در ترید ارزهای دیجیتال، موقعیت معاملاتی فقط برای مدت کوتاهی حفظ می‌شود که می‌تواند از چند ثانیه تا چند هفته باشد. دلیلش این است که ارزهای دیجیتال بسیار نوسانی هستند و بازه صعودی و نزولی در آن‌ها می‌تواند بسیار کوتاه باشد.

برای روشن‌شدن موضوع، فرض کنید پیش‌بینی کرده‌اید که ارزش یک ارز دیجیتال قرار است افزایش یابد. بنابراین مقداری از آن را می‌خرید. قیمت آن طی چند روز بالا می‌رود و به اوج می‌رسد. پیش‌بینی می‌کنید که قیمت از این بالاتر نخواهد رفت و احتمالاً کاهش می‌یابد. بنابراین بلافاصله آن را می‌فروشید و به سود می‌رسید.

 

منبع:

رمزارز نیوز

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]