بخوانید: جزئیات خدمات بیمه‌ای اربعین
بخوانید: جزئیات خدمات بیمه‌ای اربعین

افرادی که قصد حضور در راهپیمایی اربعین امسال را دارند، می‌توانند برای بهره‌مندی از خدمات بیمه‌‌ای، در سامانه سماح ثبت‌نام و با مطالعه این خبر از جزئیات تعهدات بیمه مطلع شوند.

پیاده‌روی اربعین حسینی(ع)، سال‌هاست به آئینی باشکوه بین مسلمان‌های دنیا و میعادگاه دلدادگان حسینی تبدیل شده است و با آغاز محرم میلیون‌ها نفر به‌تدریج خود را آماده حضور در این مراسم عظیم می‌کنند،مسئولان مربوطه نیز از ماه‌ها قبل تدارکات و برنامه‌ریزی‌های لازم را برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم و ارائه خدمات مناسب پیش‌بینی می‌کنند، یکی از این خدمات که برای زائران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بیمه و میزان تعهدات آن است.

امسال هم برای زائران برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه ترتیب داده شده است و زائران ۳ گزینه برای انتخاب بسته بیمه موردنظر خود دارند که به‌ترتیب ۳۵ هزار تومان، ‌۴۵ هزار تومان و ۵۵ هزار تومان هزینه دارند.

شرکت بیمه به هر یک از زائرین بیمه‌شده اربعین که در سامانه سماح ثبت‌نام کرده و حق بیمه خود را پرداخت کرده‌اند، خدمات ذیل را ارائه می‌کند:

۱ ـ در هر یک از شهرهای زیارتی و همچنین مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا، آمبولانس و کارشناسان بیمه‌ای خود را با لباس متحدالشکل مستقر می‌کند.

۲ ـ هماهنگی‌های لازم برای نقل و انتقال بیماران، مصدومین و اجساد فوت‌شدگان و همچنین پرداخت هزینه‌های آنها به‌ویژه در مواردی که ارائه این خدمات در بیمارستان‌های عراق مستلزم پرداخت هزینه باشد.

۳ ـ عقد قرارداد یا تفاهم‌نامه با بیمارستان‌های عراقی و همچنین بیمارستان‌های ایرانی در محدوده ۱۰۰کیلومتری مرزهای زمینی برای پوشش خدمات پزشکی مصدومین.

 ۴ـ پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان در مسیرهای هوایی از زمان ورود به کشور عراق و پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان در مسیرهای زمینی از فاصله ۱۰۰کیلومتری تا پایانه‌های مرزی رسمی جمهوری اسلامی ایران آغاز می‌شود و در طول مدت اقامت در کشور عراق ادامه خواهد داشت و تا ساعت ۲۴ دو روز بعد از ورود به کشور خاتمه می‌یابد.

۵ ـ مدت پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان در کشور عراق حداکثر ۲۰ روز است که معیار محاسبه شروع پوشش بیمه‌ای در خاک عراق، مهر ورود اداره گذرنامه است.

۶ ـ نمایندگان شرکت بیمه به‌منظور پیگیری شکایت زائرین حادثه‌دیده، تا حصول پرداخت غرامت از طرف عراقی با هماهنگی و حمایت نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در عراق، مراتب را پیگیری خواهد کرد.

۷ ـ هزینه‌های مربوط به نقل و انتقال بیماران یا مصدومین حادثه از عراق یا شهرهای ایران به شهر محل اعزام (شهر مبدأ) بیمه‌شده، و هزینه‌های درمانی افرادی که به‌دلیل بیماری یا حادثه‌ای که در مدت پوشش بیمه‌ای وی اتفاق افتاده باشد، توسط بیمه‌گر پرداخت خواهد شد.

۸ ـ هزینه‌های مربوط به درمان و غرامت فوت بیمه‌شده‌ای که به‌دلیل بیماری یا حادثه با تأیید نماینده بیمه در بیمارستان بستری و قبل از ترخیص فوت کند و همه هزینه‌ها و غرامت‌های مورد تعهد شرکت بیمه در وجه بیمه‌شده یا ذی‌نفعان وی پس از دریافت همه مدارک و مستندات مربوط به خسارت که از سوی بیمه‌گذار، بیمه‌شده یا ذی‌نفعان ارائه شده است، پرداخت خواهد شد.

۹ ـ جدول تعهدات مالی شرکت بیمه در قالب سه بسته متنوع به‌شرح جدول ذیل است و هر یک از زائران باید یکی از بسته‌ها را در زمان ثبت‌نام انتخاب و خریداری کنند.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]