خبر خوش به مددجویان/ بالاخره افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان تصویب شد
خبر خوش به مددجویان/ بالاخره افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان تصویب شد

سازمان بهزیستی ایران از افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی خبر داد.

به گزارش نبض بازار، مجلس در لایحه بودجه جدید ۲۰ درصد مستمری مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی را افزایش داد.

با توجه به تصویب بند الحاقی ۱ تا ۳۱ لایحه بودجه در مجلس سازمان بهزیستی ایران بایستی ۲۰ درصد به پرداختی‌های خود بی افزاید.

بر اساس این مصوبه، دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هرسال حداقل مستمری مددجویان خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد (%۲۰) حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با حذف خانوار‌های پردرآمد و در قالب ردیف مستقل از طریق دستگاه‌های مذکور پرداخت نماید. دولت مکلف به پرداخت ۲۰ درصد حداقل دستمزد به مددجویان کمیته امداد و سازمان بهزیستی شد. نمایندگان مردم در مجلس حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را تعیین کردند.

نمایندگان در جلسه علنی (یکشنبه ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی ۱ ماده ۳۱ این لایحه با ۱۸۹ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس بند الحاقی ۱ ماده ۳۱ این لایحه؛ دولت موظف است در طول اجرای قانون برنامه علاوه بر پرداخت یارانه فعلی، هرسال حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور را متناسب با سطح محرومیت بر مبنای متوسط بیست درصد (%۲۰) حداقل دستمزد مصوب شورایعالی کار، در چهارچوب بودجه سنواتی و از محل درآمد قانون هدفمند کردن یارانه‌ها با حذف خانوار‌های پردرآمد و در قالب ردیف مستقل از طریق دستگاه‌های مذکور پرداخت نماید.

رییس اداره بهزیستی شهرستان هلیلان از کمک حدود ۳۰ میلیارد ریالی نیکوکاران به جامعه هدف این شهرستان در سال جاری خبر داد.

“حسن پاشایی” با اعلام این خبر اظهار کرد: این میزان کمک در زمینه احداث مسکن، مواد غذایی، نوشت افزار، پوشاک، لوازم خانگی و بسته های معیشتی بوده که بین جامعه هدف این شهرستان توزیع شده است.

وی اظهار کرد: این کمکها بصورت نقدی و غیر نقدی از سوی افراد خیر و نیکوکار بومی و غیر بومی اهدا شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان هلیلان یادآور شد: ۲۰ میلیارد ریال این کمکها برای ساخت ۲ واحد مسکونی مددجویان اهدا شده است.

پاشایی یادآرو شد: مابقی این کمکها بصورت بسته های معیشتی، نوشت افزار، مواد غذایی و لوازم خانگی در بین مددجویان توزیع شده است.

بهزیستی استان ایلام از ۴۴ هزار مددجو که ۱۷ هزار نفر آن ها معلول هستند حمایت می کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]