مخالف دولت با همسان سازی حقوق بازنشستگان/ همسان سازی متوقف می‌شود؟
مخالف دولت با همسان سازی حقوق بازنشستگان/ همسان سازی متوقف می‌شود؟

منابع پایداری از جمله فروش اموال مازاد دولت، عرضه اوراق بهادار و پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفت، اما دولت می‌گوید این منابع هم کفاف نمی‌دهد.

به گزارش نبض بازار ، پس از مخالفت دولت با همسان سازی حقوق بازنشستگان  ، احتمال احتمال دارد که شورای نگهبان این مصوبه را قبول نکرده و رد کند.

دولت به صراحت موافقت خود را نسبت به مصوبه دیگر مجلس که افزایش سن بازنشستگی بود، اعلام کرده بود؛ مصوبه‌ای که به شدت مورد انتقاد عامه قرار گرفته و نوعی بی‌اطمینانی را نسبت به دوره بازنشستگی ایجاد کرده است.

با این حال، براساس آنچه که به تازگی رییس کمیسیون اجتماعی مجلس خبر داده، دولت مخالف همسان‌سازی حقوق در برنامه هفتم است.

بنا به گفته، ولی اسماعیلی، دولت با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان طی یک سال هم مخالف بود و رییس سازمان برنامه و بودجه کشور این موضوع را در صحن مجلس مطرح کرد.

وی عنوان کرده؛ در این شرایط که دولت با این کار مخالف بود، ما نمی‌توانستیم دولت را مکلف کنیم که در یک سال حقوق بازنشستگان را با ۹۰ درصد حقوق شاغلان هم تراز همسان‌سازی کند. دولت می‌گوید که منابع مالی برای این کار ندارد و به دلیل محدودیت‌های مالی نمی‌تواند همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را انجام دهد.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرده؛ البته مجلس شورای اسلامی منابع پایداری از جمله فروش اموال مازاد دولت، عرضه اوراق بهادار و پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در نظر گرفت، اما دولت می‌گوید این منابع هم کفاف نمی‌دهد. اگر مجلس در مصوبه خود مقرر می‌کرد که همسان‌سازی حقوق بازنشستگان طی یک سال انجام شود، قطعا دولت قبول نمی‌کرد و زیر بار این کار نمی‌رفت.

اسماعیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به مخالفت دولت با همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، این مصوبه در شورای نگهبان تایید یا رد می‌شود، به مهر گفته؛ احتمال دارد که شورای نگهبان این مصوبه را قبول نکرده و رد کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]