مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: فعالیت‌های صید و صیادی از منابع آبی دریاچه سد ارس و حسنلوی نقده ممنوع است و با متخلفان در صورت مشاهده موارد احتمالی برابر مقررات برخورد می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، منصور لطفی افزود: با توجه به شروع زود هنگام فصل تخم‌ریزی طبیعی ماهیان موجود در دریاچه‌های پشت سدهای استان و ضرورت حفاظت از ذخایر آبزیان، بهره برداری پایدارو اشتغال، هرگونه فعالیت صید و صیادی از منابع آبی دریاچه سد ارس و سد حسنلوی نقده تا اطلاع ثانوی ممنوع است.
مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: ممنوعیت صید و صیادی در این منبع آبی با هدف زاد و ولد ماهیان و حفظ ذخایر منابع آبی یاد شده انجام می شود.
لطفی افزود: از بین تمام منابع آبی استان، ارس دارای اهم،یت ویژه‌ای است چرا که با تقویت ذخایر آن می‌توان به اشتغالزایی در این منطقه مرزی کمک شایانی کرد.
آذربایجان‌غربی به عنوان دومین استان پرآب کشور با داشتن ۱۰ سد و ۹ رودخانه با قابلیت صید ماهی و ۴۲۰ مجتمع و مزرعه پرورش انواع آبزیان از استان‌های مستعد جهت تولید در زمینه آبزی‌پروری کشور به شمار می‌رود که سرمایه گذاری در این حوزه با هدف صادرات می‌تواند نقش مهمی در ارزآوری برای کشور داشته باشد.
وجود رودخانه‌های زاب، گادر، مهاباد، زرینه، سیمینه، نازلو، شهرچای، ارس و باراندوز زمینه بسیار مناسبی برای تولید و پرورش ماهی در این استان به وجود آورده است تا در کنار کشاورزی توجه به آبزی پروری نیز غیرقابل اجتناب باشد.
همچنین سدهای مهاباد، نوروزلوی میاندوآب، شهیدکاظمی و خراسانه بوکان، بارون ماکو، قیقاچ پلدشت، ارس، ارس۲، سنجاق مهاباد، احمدآباد تکاب و حسنلو نقده به عنوان ۱۰ منبع نیمه طبیعی مهیا برای عملیات صیادی است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]