قطع یارانه خانوار‌های کم درآمد واقعیت دارد؟
قطع یارانه خانوار‌های کم درآمد واقعیت دارد؟

جزئیات علت قطع شدن یارانه برخی از خانوارها اعلام شد .

به گزارش نبض بازار ، پیگیری‌های روزنامه شرق از سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می دهد که یارانه ۲۰ هزار خانوار از دهک اول تا سوم درآمدی قطع شده و علت آن فعلا مشخص نیست.

روزنامه شرق امروز از پرداخت نشدن یارانه ماهانه ۲۰ هزار خانواده فقیر در دهک های اول تا سوم درآمدی خبر داده است. به نوشته این روزنامه، سازمان هدفمندی یارانه ها بدون توضیح کافی، ماجرا را تایید کرده و از بررسی این مسئله خبر داده است.

هموطنانی از گرگان، جنوب کرمان، جازموریان و قم که از اقشار کم درآمد جامعه هستند از قطع شدن یارانه خود خبر داده و گفته‌اند از این ماه به مضیقه افتاده‌اند. آنها بعد از مراجعه به استانداری، فرمانداری، اداره کار و ستاد هدفمندی یارانه‌ها در محل سکونت خود با پاسخ های متفاوتی مواجه شده‌اند.

فردی ساکن گرگان می‌گوید در فرمانداری این شهر به او گفته‌اند «خانواده نامتعارف» دارد و مبلغ یارانه ماهانه آنها رقم زیادی است! اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی قم هم در واکنش به این موضوع گفته احتمال خطا در این زمینه وجود دارد و توصیه کرده افراد کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

آن گونه که شرق گزارش داده، پیگیری‌های این روزنامه از سازمان هدفمندی یارانه‌ها به اینجا ختم شده که یارانه ۲۰ هزار خانوار از دهک اول تا سوم درآمدی قطع شده و علت آن فعلا مشخص نیست و ماجرا در دست بررسی است.

پیش از این در آبان گذشته هم پرداخت یارانه شمار زیادی از شهروندان ایرانی با تاخیر مواجه شد که برخی ناهماهنگی‌ها یا اختلال در سیستم بانکی به‌عنوان دلایل تاخیر در واریز یارانه این افراد اعلام شد اما به هر صورت نگرانی‌هایی را ایجاد کرد چراکه از مدتها قبل اخباری مبنی بر تغییر دهک‌بندی‌ها و احتمال قطع یارانه برخی از افراد منتشر شده بود.

بر اساس گفته معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار است دسته‌بندی درآمدی خانوارها از «دهک» به «صدک» تغییر کند و اینگونه احتمال اضافه، حذف و تغییر میزان یارانه خانوارها وجود دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]