ظرفیت پذیرش روزانه ۱۵۰ زوج نابارور در بیمارستان فیروزآبادی فراهم شد
ظرفیت پذیرش روزانه ۱۵۰ زوج نابارور در بیمارستان فیروزآبادی فراهم شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه ۲۰ درصد زوج‌ها نابارور هستند، گفت: ظرفیت پذیرش روزانه ۱۵۰ زوج نابارور به طور رایگان در بیمارستان فیروزآبادی شهرری فراهم شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، عبدالرضا پازوکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ظهر امروز در آیین افتتاح بخش ناباروری بیمارستان فیروزآبادی شهرری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به طور متوسط در سطح کشور به ازای یک هزار نفر، یک و نیم تخت بیمارستانی داریم که در شهرری با جمعیت حدود یک و نیم میلیون نفر بیمارستان های فیروزآبادی و هفت تیر مجموعا با ۸۰۰ تخت بیمارستانی وجود دارد که کمتر از میزان متوسط کشور است و ضرورت دارد تعداد تخت‌ها افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه با تجهیز و راه اندازی بخش‌های جدید بیمارستان فیروزآبادی، خدمات خوبی برای مردم جنوب تهران فراهم شده است، گفت: هم اکنون بیمارستان فیروزآبادی، مجهزترین بیمارستان جنوب تهران است. اورژانس اطفال و آی.سی.یو اطفال در بیمارستان فیروزآبادی بالاترین استانداردهای کشور را دارد و حتی از بیمارستان‌های خصوصی نیز بهتر است. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه حدود یک پنجم یا ۲۰ درصد زوج‌ها در کشور تابارور هستند، افزود: هزینه‌های درمان ناباروری بسیار بالا است که با مساعدت دولت سیزدهم این خدمات به طور رایگان برای زوج‌های نابارور فراهم شده است. 

پازوکی ادامه داد: امروز ۳ فلوشیپ ناباروری با حضور متخصص و فوق تخصص‌های ناباروری سطح ۳ دانشکاه علوم پزشکی ایران در جنوب شهر افتتاح شد که علاوه بر شهرری به مردم شهرستان‌های اطراف نیز خدمات‌دهی خواهد کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر در این مرکز که به تازگی راه اندازی شده است، روزانه ۲۰ زوج نابارور مراجعه کننده داریم که این آمار در حال افزایش است و ظرفیت پذیرش روزانه ۱۵۰ زوج را دارد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در رابطه با بهره‌برداری بخش اقدامات تهاجمی قلبی و بخش آنژیوگرافی تصریح کرد: در بسیاری موارد سکته‌های قلبی در ساعت‌های اولیه ممکن است منجر به فوت شود لذا فردی که در شهرری دچار سکته قلبی شود، برای رسیدن به بیمارستان‌های تهران زمان طلایی را از دست می‌دهد که با راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی اقدامات تهاجمی این امکان فراهم شده تا مردم شهرری از این خدمات بهره مند شوند.

پایان پیام/۶۷۰۶۲


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]