جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 41128
  • 08 نوامبر 2023 - 8:11
  • 121 بازدید
  • ۰ دیدگاه

عروسی به کوچه بورسی‌ها آمد/ حباب سکه رکورد زد

عروسی به کوچه بورسی‌ها آمد/ حباب سکه رکورد زد
عروسی به کوچه بورسی‌ها آمد/ حباب سکه رکورد زد

اکوایران: بالاخره عروسی به کوچه بورسی‌ها هم آمد و بازار سرمایه پس از تجربه تلخی سقوط، شیرنی صعود را تجربه می‌کند.

به گزارش اکوایران، بازار سرمایه از اردیبهشت‌ماه نزولی شده است، سقوطی که بی‌سروصدا نبود و پس از سقوط بزرگ سال ۹۹ به بدبینی‌های به وجود آمده در بازار سرمایه دامن زد.

بالاخره عروسی به کوچه بورسی‌ها هم آمد و بازار سرمایه پس از تجربه تلخی سقوط، شیرنی صعود را تجربه می‌کند.

چرا بورس صعودی شد؟

کاهش تنش‌های ناشی از جنگ در سرزمین‌های اشغالی در بازار ارز، در بازار سرمایه نیز هویداست و ابلاغیه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اثر خود را در ابتدای موج افزایشی بر بازار سرمایه گذاشت و همان‌طور که بازار سرمایه با ابلاغیه نرخ خوراک در اردیبهشت سال جاری سقوط کرد با نرخ خوراک جدید هم صعودی شده‌است.

نسبت قیمت به سودآوری شرکت‌ها هم در محدوده مناسبی قرار گرفته است. این نسبت برای برخی سهام لیدر به سطحی رسیده که سود سالیانه شرکت بیشتر از سود بانکی است.

از طرفی روز قبل دهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه افتتاحیه خود را سپری کرد. تلخی چند ماهه بورس و خاطرات تلخ این بازار از سال ۹۹ سهامداران را بی‌اعتماد کرده و در میان بدبین‌ها برخی مدعی هستند که سبزی چند روزه بورس موقتی است و تحت تأثیر نمایشگاه فوق است.

تفسیر خوش‌بینانه تکنیکال از بورس

در چنین وضعیتی ولی تکنیکال‌کارها خوشبینانه‌تر حرکت اخیر شاخص کل را تفسیر می‌کند. از نظر تکنیکی شاخص کل از میانگین ۵۵ روزه گذشته بالاتر است که یک نشانه از صعودی شدن روند شاخص کل بورس است علاوه براین، در اندیکاتور ایچی کومو شاخص کل مقاومت خط کیوجنسن را پشت سر گذاشته و به داخل ابر کومو نفوذ کرده که نشان می‌دهد پارامترهای افزایشی از پارامترهای کاهشی پیشی گرفته است.‌

روز قبل شاخص کل یک مقاومت مهم را شکسته است که پیش از این چندین بار به این محدوده واکنش داده بود. مقاومت فوق با کف ابر کومو که فلت شده همپوشانی دارد و اعتبار بالایی دارد به همین خاطر تا وقتی که حمایت مذکور حفظ شود کاهش‌های پیش روی بازار سرمایه پولبک به این محدوده مهم است.

پس از سقوط بزرگ هفدهم اردیبهشت بازار سرمایه، این بازار نسبت به تاریخ فوق حساس شده و هربار و همراه با رسیدن به هفدهم هر ماه نزولی شده است. حال باید دید فردا طلسم هفدهم‌های نحس بازار شکسته می‌شود و بازار عقب‌نشینی نمی‌کند یا سایه این نحسی بر تن بازار سرمایه همچنان سنگینی‌ می‌کنند؟

حمایت‌های کلیدی در بازار ارز

در شرایطی که بازار ارز و سکه متوقف و نزولی شده معاملات تتر در یک محدوده مشخص رنج شده و دلار دیجیتال محدوده ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان تا ۵۱ هزار‌ و‌ ۸۰۰ را حفظ کرده و فعلا بهانه را نه به معامله‌گران افزایشی می‌دهد و نه معامله‌گران کاهشی را حمایت می‌کنند.

در نقطه مقابل دلار نیز تا کنون حمایت محدوده ۵۱ هزار و ۲۰۰ تومان را حفظ کرده، در هم نیز حمایت ۱۴ هزار تومانی را واگذار نکرده است، حمایت‌های کلیدی بازار ارز که اگر در یکی شکسته شود بقیه بازار ارز را می‌تواند با خود همراه کند.

حباب سکه رکورد زد

سکه امامی همچنان خط روند صعودی را حفظ کرده است ولی حباب آن بر مدار نزول است و در بازه شش ماهه یک‌ کف جدید را ثبت کرده‌است حباب سکه به ۱۶.۴ درصد رسیده‌است که کمترین میزان در شش ماه گذشته است.

اندیکاتور مکدی سیگنال کاهشی صادر کرده و با از دست رفتن ابر کومو کار برای افزایشی‌های بازار سخت‌تر شده است در حال حاضر مهم‌ترین مقاومت سکه که می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد محدوده ۲۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است ولی با از دست رفتن حمایت سطح ۲۳ درصدی فیبوناچی کار برای معامله گران افزایشی در کوتاه‌‌مدت سخت شده‌است. در حال حاضر بازار سکه و طلا تحت تأثیر کاهش انس جهانی طلا نزولی شده و کاهش بیشتری را تجربه می‌کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
ربع سکه خلاف جریان شنا کرد 03 مه 2024

ربع سکه خلاف جریان شنا کرد

اکوایران: قیمت دلار تهران در هفته جاری با سقوط کار خود را شروع کرد و در برگشت رو به بالا نتوانست از سد مقاومت ۶۳ هزار تومان بگذرد و دوباره فروریخت.

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.