میزان و تاریخ واریز مستمری بهزیستی بانک رفاه بهمن ماه ۱۴۰۲ /آخرین اخبار مستمری مددجویان امروز
میزان و تاریخ واریز مستمری بهزیستی بانک رفاه بهمن ماه ۱۴۰۲ /آخرین اخبار مستمری مددجویان امروز

بر اساس اخبار رسیده مبلغ مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بانک رفاه در سال آینده اعلام شد.

به گزارش نبض بازار، بر اساس تازه ترین خبرها مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۳، ۳۰ درصد افزایش می‌یابد و هر خانواده ۵ نفره نزدیک به ۳ میلیون دریافت خواهند کرد.
مدیرکل بهزیستی مازندران، ایجاد ۳۳ هزار و ۳۴۱ فرصت شغلی جدید برای مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان را از دستاورد‌های ماندگار عنوان کرد و گفت که این میزان اشتغال از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون ایجاد شده است.
فریبا بریمانی ایجاد و توسعه اشتغال برای خودکفایی و توانمندسازی پایدار اقتصادی مددجویان زیرپوشش را از جمله وظایف سازمان بهزیستی ذکرکرد و افزود: این نهاد حمایتی و خدماتی برای ایجاد اشتغال جامعه هدف به کارفرمایانی که مددجویان را به کارگیری کنند، حق بیمه آن‌ها را پرداخت می‌کند.
وی از اهدف اصلی این نهاد در راستای رفع نیاز و توانمندی مددجویان را کمک به ساخت و تامین مسکن عنوان کرد و اظهار داشت: بهزیستی مازندران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون موفق به تامین و بهسازی ۱۷ هزار و ۴۵۹ واحد مسکن مدد جویی شده است.
وی با بیان اینکه بهزیستی مازندران تاکنون به یک سوم جمعیت این استان خدمات حمایتی، آموزشی، مداخله‌ای و پیشگیرانه ارایه کرده است، تصریح کرد: این نهاد حمایتی هم اکنون به ۱۷۰ هزار خانوار و ۴۳۰ هزار نفر از افراد دارای معلولیت، بانوان سرپرست خانوار، افراد آسیب دیده و در معرض آسیب اجتماعی خدمات مستمر و غیر مستمر پرداخت می‌کند.
وی یکی از مهم‌ترین اقدامات بهزیستی در راستای پیشگیری از معلولیت شنوایی را غربالگری شنوایی نوزادان با هدف شناسایی و مداخله بهنگام و همچنین غربالگری شنوایی کودکان سه تا ۶ سال عنوان کرد و گفت: در چهار دهه گذشته از عمر با برکت انقلاب، ۴۳۰ هزار نوزاد و شیرخوار در پایگاه‌های زیرپوشش بهزیستی مازندران غربالگری شنوایی شدند ضمن اینکه با مداخله بهنگام، ۸۰۰ کودک با اختلال شنوایی نیز در سطح استان شناسایی شدند.
بعد از افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در سال ۱۴۰۳ هر خانواده یک نفره نزدیک به ۹۸۰ تومان، خانواده دو نفره یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، خانواده ۳ نفره یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، خانواده ۴ نفره دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و خانواده ۵ نفره نزدیک به ۳ میلیون دریافت خواهند کرد.
این مبالغ به صورت حدودی است و می‌تواند با تغییر ۱۰۰ هزار تومانی همراه باشد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]