افتتاح سومین همراه سرا در منطقه ۶
افتتاح سومین همراه سرا در منطقه ۶

همراه سرای پناه با ظرفیت ۱۱۰ نفر با همت خیرین و کمک شهرداری تهران در منطقه ۶ با حضور معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و جمعی از پزشکان بیمارستان امام خمینی به بهره برداری رسید.

محمد امین توکلی زاده در حاشیه آئین افتتاح همراه سرای پناه در جمع خبرنگاران، گفت: همراه سرای پناه هفتمین همراه سرایی است که در تهران به بهره برداری می‌رسد ولی همچنان با نیاز اصلی تهران در این حوزه فاصله داریم. تعداد تخت‌های بیمارستانی تهران رو به افزایش است؛ اما در کنار آن باید بستر عامل را در نظر بگیریم. لذا بحث همراه سراها و پارکینگ‌ها را باید مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: باید بسته کاملی در گذشته برای طراحی بیمارستان‌ها دیده می‌شد، اما متاسفانه چنین نشده و امروز عوارض و مشکلات آن را مشاهده می‌کنیم. خوشبختانه با همتی که شکل گرفته در حال حاضر شهرداری زمین در اختیار خیرین قرار می‌دهد و آنها با ساخت همراه سراها در صدد حل این معضل هستند.

هنوز به ظرفیت ۱۰۰۰ نفر در حوزه همراه سراها در تهران نرسیده‌ایم

تلاش می‌کنیم که کسی در اطراف بیمارستان‌ها در چادر نباشد

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اینکه هنوز به ظرفیت ۱۰۰۰ نفر در حوزه همراه سراها در تهران نرسیده‌ایم، افزود: در تلاش هستیم که کسی در اطراف بیمارستان‌ها در چادر نباشد و به هر طریقی با بهره گیری از همه ظرفیت‌ها در این خصوص اقدام می‌کنیم. همراهان بیمار تشخیص‌شان این است که در کنار بیمارستان مستقر شوند؛ لذا باید همراه سراها در کنار بیمارستان‌ها احداث شوند. در حقیقت کنار هر بیمارستانی نیازمند یک همراه سرا هستیم و باید هنگام ساخت بیمارستان این نیاز به خوبی دیده شود.

در ادامه مرتضی روحانی شهردار منطقه ۶ نیز در جمع خبرنگاران گفت: همراه سرای پناه سومین مجموعه همراه سرا در منطقه ۶ است که به بهره برداری رسید. هر یک از همراه سراهای منطقه ۱۱۰ نفر ظرفیت دارند که در مجموع ۳۳۰ نفر ظرفیت در منطقه ایجاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات در این مجموعه‌ها رایگان است، افزود: همراه سرای پناه توسط خیرین ساخته شده و شهرداری تهران در کنار آنها زمین در اختیارشان گذاشته، قطعا نیاز منطقه بیش از ظرفیت موجود است که در همین راستا تا پایان سال مجموعه همراه سرای دیگری با ظرفیت ۱۰۰ نفر در منطقه ۶ به بهره برداری می‌رسد. میزان اقامت بیماران در همراه سراها توسط بیمارستان و دانشگاه علوم پزشکی تعیین می‌شود. قطعا شهرداری تهران در راستای ساخت همراه سراها حداکثر همکاری‌ها و تسهیلات لازم را فراهم می‌کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]