آمار وحشتناک از وضعیت نامناسب تغذیه این استان/۱۸۲۰ کودک یارانه سوتغدیه میگیرند
آمار وحشتناک از وضعیت نامناسب تغذیه این استان/۱۸۲۰ کودک یارانه سوتغدیه میگیرند

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه، طرح دریافت یارانه رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال در این استان، ۱۸۲۰ کودک را شامل می‌شود.

مختار احمدی با اشاره به اجرای طرح رفع سوءتغذیه کودکان زیر پنج سال در سراسر کشور با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت بهداشت، اعلام کرد: این طرح در استان کرمانشاه نیز آغاز شده و ۱۸۲۰ کودک زیر پنج سال در این استان به آن مشمول شده‌اند.

وی درباره شرایط کودکانی که مشمول این طرح هستند نیز عنوان کرد: بر اساس داده‌های مراکز بهداشت و پایش آنها از قد و وزن کودکان، کودکان تا ۵۹ ماه که شرایط مناسبی از نظر تغذیه نداشته باشند، حمایت تغذیه‌ای بخواهند و جزو دهک‌های اول تا هفتم باشند، مشمول این طرح خواهند بود.

وی از شناسایی ۱۸۲۰ کودک در کرمانشاه که مشمول این طرح هستند یاد کرد و ادامه داد: این یارانه به ۱۶۳۸ خانوار دارای یک کودک، ۸۲ خانوار دارای دو کودک و شش خانوار دارای سه کودک تعلق می‌گیرد.

احمدی با بیان اینکه میزان پرداختی به کودکان دارای سوتغذیه برای دهک‌های اول تا پنجم به ازاء هر کودک یک میلیون تومان و برای دهک‌های ششم و هفتم به ازاء هر کودک ۶۰۰ هزار تومان است، تاکید کرد: این یارانه به صورت اعتبار خرید بر روی کارت سرپرست خانوار و فقط برای خرید ۱۶ قلم کالا شارژ می‌شود و قابل برداشت نقدی نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه اقلام قابل خریداری در این طرح را ۱۶ قلم در بخش‌های لبنیات، حبوبات، پروتئین، سبزیجات و … دانست که به تایید وزارت بهداشت رسیده و یادآور شد: گوشت گوساله، مرغ، تخم مرغ، شیر، ماست پاستوریزه، پنیر، ماکارونی، روغن، برنج ایرانی، برخی سبزیجات مانند هویج، گوجه و کدو سبز و برخی مغزدانه‌ها مشمول این طرح است.

وی اظهار کرد: اختصاص این یارانه تا زمانی که بر اساس پایش مراکز بهداشت وضعیت سوءتغذیه کودکان بهبود نیابد، به صورت ماهانه ادامه خواهد داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]