تحلیل نموداری شرکت غلتک سازان سپاهان با نماد «فسازان» از گروه فلزات اساسی + بررسی وضعیت عملکرد
تحلیل نموداری شرکت غلتک سازان سپاهان با نماد «فسازان» از گروه فلزات اساسی + بررسی وضعیت عملکرد

شرکت فسازان یک شرکت کوچک ولی پرپتانسل است، گزارش فصلی مناسبی داشته و حتی در بین گزارشات ماهانه تیرماه صنعت فلزات اساسی، به نسبت سایرین وضعیت بدی نداشته است. به علاوه مرداد ماه نیز تداوم برنامه های کنترل مصرف انرژی و قطعی برق ادامه دار بوده و نهایتا کاهش تولید و فروش این صنعت را منجر شده است. با این حال فسازان برای کاهش ریسک قطعی های برق در تابستان اقدام به خریداری برق از شرکت های خصوصی کرده است. تغییر خاصی در درآمد فروش تیرماه این شرکت حاصل نشده و به نظر می رسد این شرکت قابل بررسی بیشتر است.

اقتصادآنلاین – مینا یوسفی؛ شرکت غلتک سازان سپاهان (سهامی عام) فسازان در سال ۸۵ به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شد و در اداره ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی استان اصفهان به ثبت رسیده است. متعاقبا از سال ۸۸ شروع به بهره برداری نموده است. شرکت در سال ۹۷ به شرکت سهامی عام تبدیل و در زمستان ۹۷ در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده است.

 شرکت غلتک سازان سپاهان (سهامی عام) جزء شرکت‌های فرعی شرکت تولیدی چدن سازان (با مالکیت ۵۷ درصد سهام) است. مرکز اصلی شرکت در اصفهان، شهرک صنعتی سگزی، فاز دوم، خیابان هفتم واقع است.

فسازان با ارزش بازار ۲۲۰۵ میلیارد تومان در بازار دوم بورس داد و ستد میشود و حاشیه سود شرکت از سال ۹۴ تا ۹۹ صعودی بوده است و به ۱۵ درصد رسیده ولی سال ۱۴۰۰ افت شدیدی داشته و ۹ درصد شده است. مجدد از سال ۱۴۰۰ تا کنون صعودیست و حوالی ۱۴ درصد می باشد.

فسازان آهن قراضه و آهن اسفنجی را به عنوان مواد مصرفی مستقیم میگیرد و به قطعات و شمش تبدیل میکند.این قطعات در فولادسازی ، سیمان و معدن و خودروسازی و نیروگاه ها به کار میرود. به عبارتی فعالیت اصلی شرکت  تولید انواع شمش‌های فولادی به روش ریخته گری مداوم و تک باره ای، تولید انواع قطعات صنعتی بر اساس سفارش مشتری از جمله پاتیل سرباره فولاد سازی، کوکیل و متعلقات مربوطه جهت شمش ریزی، انواع قالب برش و پرس بدنه خودرو از جنس چدن‌های آلیاژی و سایر قطعات ریخته گری چدنی و فولادی است.

طرح های توسعه انبار محصول شمس ، نصب و راه اندازی دو دستگاه کوره ۸ مگاواتو توسعه عرشه استخر ccm را پیش رو دارد.

نرخ های فروش شرکت به نرخ دلار و نرخ شمش و عرضه و تقاضا وابسته بوده و پیش بینی میشود نرخ فروش شمش داخلی در بورس کالا به صورت میانگین حوالی ۵۰۰ دلار و شمش صادراتی ۵۴۰ دلار در تن باشد.

وضعیت گزارشات ماهانه و فصلی شرکت:

در فصل بهار ۱۴۰۲ فسازان موفق به شناسایی ۱۲۲ میلیارد تومان سود خالص شده است. به عبارتی ۴۱ تومان سود خالص در سه ماهه اول داشته است و نسبت به بهار گذشته ۵۱۳ درصد رشد سود داشته است.

در تیرماه شرکت ۴۷۷ میلیارد تومان فروش ثبت کرده است که تقریبا بدون تغییر نسبت به ماه پیشین بوده . میانگین فروش ماهانه  ۴۸۰ میلیارد تومان است. مجموع فروش چهار ماهه شرکت مبلغ ۱۹۲۰ میلیارد تومان است .

وضعیت نموداری فسازان- تکنیکال سهم و پیش بینی روند پیش رو:

با توجه به نمودار لگاریتمی تعدیلی شاهد هستیم که پیک تاریخی حوالی ۹۵۰ تومان می باشد . سهم از ۹۹ تا ۱۴۰۱ از ۹۵۰ تا محدوده  ۲۲۰ تومان ریزش داشته و سپس وارد الگوی صعودی بلند مدتی بعدی شده است. هنوز قطعیتی برای الگوی دیامتریک بودن یا ۵ موجی بودن و .. وجود ندارد.

 ولی یک سناریو محتمل همین دیامتریک الماسی خواهد بود که شاخه D  باید تکمیل گردد.  حمایت قوی محدوده ۶۵۰ تومان و هدف های مقاومتی مهم در مسیر شاخه E ۸۶۰ و سپس ۹۳۵-۹۵۰ تومان و ۱۴۰۰ تومان خواهد بود .

تحلیل وضعیت عملکرد فسازان

سناریو دوم: پس از تکمیل الگوی اصلاحی ، یک A به سمت بالا داشتیم و تا محدوده ۸۲۷ تومان کوتاه مدت رشد داشته و الان در اصلاح زمانبر B خواهیم بود که می تواند فلت یا هر الگوی تصحیحی و ترکیبی ای شکل گیرد و زمان می خواهد .  حمایت قوی ۶۰۰- ۶۵۰ برای سهم مهم  و محدوده کم ریسک سرمایه گذاری بلند مدت است.

تحلیل وضعیت عملکرد فسازان

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]