۳۰۰ مرکز درمانی در ایران گردشگران سلامت را جذب میکنند
۳۰۰ مرکز درمانی در ایران گردشگران سلامت را جذب میکنند

عین اللهی از تعداد مراکز مجاز برای پذیرش گردشگران سلامت خبر داد.

وزیر بهداشت همچنین از ایجاد رایزن سلامت در سفارتخانه‌هایی که گردشگر بیشتری دارند، خبر داد و گفت: برای شروع بر اساس ابلاغ‌ها و موافقت‌های وزارت امور خارجه، رایزن سلامت ایران تا یک ماه آینده در عراق مستقر خواهد شد و می‌تواند از مبداء، گردشگران سلامت را راهنمایی کند تا در بیمارستان‌ها درمان شوند و برای پیگیری بیماری‌ها نیز رایزن سلامت می‌تواند این کار را انجام دهد و این یکی از اهداف مهم و اصلی وزارت بهداشت است.

بهرام عین اللهی همچنین با اشاره به نشست کشور‌های گروه پنج گفت: موضوع‌های مختلف مربوط به سلامت در این نشست مطرح می‌شود که مورد نیاز کشور‌های منطقه است؛ بیماری‌های مشترک و اشتراکات زیادی از نظر فرهنگی، اقلیمی و اجتماعی با کشور‌های منطقه داریم؛ هم اکنون اگر که یک بیماری در یک کشور ایجاد شود می‌تواند کشور‌های دیگر را نیز تحت تاثیر قرار دهد؛ همانطور که ویروس کرونا توانست جهانی شود و تمام جهان را درگیر کند.

وزیر بهداشت افزود: اگر بخواهیم سلامت کشور خود را تامین کنیم، در کنار ما باید سلامت در کشور‌های همسایه نیز تامین شود؛ این همکاری‌ها باید موجب شود تا بیماری‌ها از کشوری به کشور دیگری منتقل نشود و بتوانیم فعالیت‌های مناسبی در زمینه‌های پیشگیری و درمان داشته باشیم.

بهرام عین اللهی گفت: این نشست مقدمه‌ای بر نشست بین‌المللی ۱۵ و ۱۶ اسفندماه است که با حضور وزرای بهداشت در منطقه برگزار خواهد شد و در آن نشست به‌صورت تفصیل به موضوع بحث سلامت خانواده و طرحی که جمهوری اسلامی ایران دارد، اشاره خواهد شد.

وزیر بهداشت همچنین درباره صادرات دارو و تجهیزات پزشکی ایرانی به کشور‌های دیگر نیز گفت: یکی از اقدامات دولت، دیپلماسی سلامت است و ارتباطی که جمهوری اسلامی ایران با کشور‌های مختلف در حوزه سلامت دارد.

بهرام عین اللهی افزود: من با ۲۰ وزیر بهداشت جلسه داشتم و همه این کشور‌ها علاقمند هستند که با جمهوری اسلامی ایران در زمینه سلامت همکاری داشته باشند و در حوزه‌های مختلفی این همکاری‌ها آغاز شده است.

وزیر بهداشت تاکید کرد: ما هر چه بتوانیم میزان تولیدات را افزایش دهیم که نیاز‌های داخلی کشور را تامین کنیم، مازاد بر نیاز‌های داخلی می‌توانیم صادرات دارو نیز داشته باشیم.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که صبح امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است. وی ادامه داد: جذب سرمایه داران در حوزه گردشگری باید به گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذاران احساس کنند سرمایه آنها تضمین شده و این سرمایه به او بر می‌گردد.

رئیسی موضوع گردشگری را یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی دانست و گفت: گردشگری شتاب دهنده اقتصاد کشورهاست. اینکه دولت‌ها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری دارد برای این است که گردشگری پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در اقتصاد تک محصولی نباشیم و فقط به نفت اتکا نکنیم، یکی از حوزه‌های مهم توجه به گردشگری است. افراد زیادی تمایل دارند از طبیعت زیبا و آثار تمدنی و فرهنگی ایران اسلامی بازدید کنند اما برخی قصد دارند با ایران هراسی این افراد را منصرف کنند. اما مسوولان وظیفه دارند که حضور گردشگران را در ایران تسهیل و آسان کنند.

رییس جمهوری، لغو روادید گردشگری را یکی از اقدامات مهمی که در کشور انجام شده اعلام کرد و گفت: لغو روادید گردشگری زمینه بسیار خوبی برای توسعه فراهم کرده است، رشد صنعت گردشگری القائات دشمنان را نقش بر آب خواهد کرده و موجب ارائه تصویر درست از ایران خواهد شد.

وی با بیان این‌که «ما در کنار گردشگری طبیعی و فرهنگی، گردشگری سلامت نیز داریم» ادامه داد: بحمدالله جمهوری اسلامی ایران در حوزه پزشکی حرف اول را می‌زند، هم در تجهیزات پزشکی و فعالیت‌های دانش‌بنیان و هم در تولید دارو که بیش از ۹۸ درصد مورد نیاز در داخل تولید می‌شود، هم نیروهای کارآزموده و متخصص که دستان توانای آنها می‌تواند به اذن پروردگار سلامت را به بیماران برگرداند.

وی افزود: ۲۷۷ مرکز درمانی کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت است، بسیاری از کشورهای منطقه برای درمان جمهوری اسلامی ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند. آنها درمان در جمهوری اسلامی ایران را ارزان‌تر، سهل‌تر و موثرتر می‌دانند.

رییس‌جمهوری گفت: پارک‌های علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران برای پژوهشگران و دانشمندان، می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری باشد که موجب فعال شدن گردشگری باشد.

وی افزود: تمام ایران اسلامی زمینه توسعه گردشگری را دارد و از همه استانداران و وزرا می‌خواهم که به حوزه گردشگری به عنوان اقتصاد پیشران و شتاب‌دهنده سایر حوزه‌های اقتصادی توجه کنند.

رئیسی گفت: اینکه برخی بهانه می‌آورند که اگر بخواهیم گردشگری را توسعه بدهیم، پس در اصول و مبانی تجدیدنظر کنیم، کاملاً نادرست است. امروز جاذبه‌های بسیاری در ایران وجود دارد که با حفظ همین اصول و مبانی، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند

رییس جمهوری تسهیل رفت‌وآمد، اسکان در جای مناسب و تغذیه در توسعه گردشگری را بسیار با اهمیت دانست و گفت: کسی که به ایران اسلامی سفر می‌کند، باید از لحظه ورود تا لحظه خروج احساس آرامش کند. نحوه برخورد با گردشگران در کشور بسیار اهمیت دارد تا گردشگر احساس آرامش داشته باشد

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری می‌تواند تصاویر نادرستی که از ایران اسلامی در برخی رسانه‌ها ساخته شده را تغییر داده و به تصاویر صحیح و دقیق تغییر دهد.

آیت الله رئیسی ادامه داد: یکی از سفرا که در ایران دفتر نمایندگی دارد در دیدار سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت که ماموریتم در ایران به اتمام رسیده، تا دیروز سفیر کشورم در ایران بودم، اما از امروز سفیر جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا خواهم بود.

 گردشگری شتاب‌دهنده اقتصاد کشورها است

رئیس جمهور در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته: موضوع گردشگری یکی از بحث‌های مهم در حوزه اقتصادی است، گردشگری شتاب‌دهنده اقتصاد کشورهاست

اینکه کشورها بسیار تاکید دارند نسبت به توسعه و فعال شدن گردشگری در کشورهای خود برای این است که گردشگری پیشران و شتاب‌دهنده اقتصادی است

گردشگری طبیعی، فرهنگی و نگاه به این تمدن کهن و میراث گرانقدر بسیار اهمیت دارد.

مسئولان دولتی باید حضور گردشگران را در ایران تسهیل کنند

رئیس جمهور در آیین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته: اگر در اقتصاد بخواهیم تک محصولی نباشیم و تنها به نفت اتکاء نکینم، باید اقتصاد گردشگری را فعال کنیم

بسیاری از گردشگران مایل هستند از ایران دیدن کنند، اما دشمنان با ایران هراسی می خواهند مردم دنیا را از آمدن به ایران منصرف کنند

وظیفه مسئولان و مدیران در حوزه دولت این است که حضور گردشگران را تسهیل کنند و یکی از گام هایی که در این مسیر برداشته شده لغو روادید بوده است

  ۲۷۷ مرکز درمانی کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت/ کشورهای منطقه برای درمان، ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند

رئیس جمهور در آئین افتتاح هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته: ما در کنار گردشگری طبیعی و فرهنگی، گردشگری سلامت نیز داریم؛ ۲۷۷ مرکز درمانی کشور آماده پذیرش گردشگران سلامت است

بسیاری از کشورهای منطقه برای درمان جمهوری اسلامی ایران را به اروپا ترجیح می‌دهند. آنها درمان در جمهوری اسلامی ایران را ارزان‌تر، سهل‌تر و موثرتر می‌دانند

در ایران، علاوه بر تهران، در شهرهای دیگر هم پارک‌های علم و فناوری داریم؛  این پارک‌ها در جمهوری اسلامی ایران برای پژوهشگران و دانشمندان،‌ می‌تواند یکی از جاذبه‌های گردشگری باشد که موجب فعال شدن گردشگری باشد

منبع:

ايسنا

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]