شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 22963
  • 04 سپتامبر 2023 - 16:11
  • 141 بازدید
  • ۰ دیدگاه

اولین واکنش وزیر کار به انفجار معدن در دامغان

اولین واکنش وزیر کار به انفجار معدن در دامغان
اولین واکنش وزیر کار به انفجار معدن در دامغان

اکوایران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در محل انفجار معدن در طزره دامغان، از انجام تمهیداتی برای جلوگیری از تکرار این قبیل «حوادث تلخ» سخن گفت.

به گزارش اکوایران، عصر یکشنبه دوازدهم شهریور، ساعت ۱۹:۳۰ در طزره دامغان، بر اثر تجمع گاز در یکی از تونل‌های معدن ذغال‌سنگِ شرکت البرز شرقی، در عمق ۷۰۰ متری معدن، انفجاری رخ داد که در نهایت به جان باختن ۶ معدن‌چی انجامید. در این حادثه، تعدادی از کارگران بر اثر استنشاق گاز دچار تنگی نفس و مسمومیت شده بودند که در همان محل درمان شدند.

در همین راستا، سید صولت مرتضوی – وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی – امروز (دوشنبه ۱۳ شهریور) با حضور در  محل انفجار در طزره دامغان در جمع خبرنگاران گفت: بررسی گزارش‌های کارشناسی و بازدید از معدن طزره دامغان به‌منظور اندیشیدن تمهیدات برای جلوگیری از تکرار حادثه تلخ در این معدن در آینده، حال انجام است.

وی جان‌باختن ۶ معدنچی را به خانواده‌های آنان تسلیت گفت و اظهار کرد: طبق گزارش‌ها حادثه انفجار در یکی از تونل‌های معدن طزره دامغان به دلیل تجمع گاز رخ داد.

به گفته وی، طبق نظر کارشناسان ۶ نفر از کارگران معدن در اثر انفجار دچار حادثه شدند [جان باختند] و در کوتاه‌ترین زمان استاندار سمنان و تیم‌های امداد و نجات کارگاهی با حضور در صحنه وارد عمل شدند، اما به دلیل بالا بودن میزان متان در معدن امکان ورود به داخل معدن نبود که با اقدامات و تخلیه گاز، حدود ساعت ۲ تا سه بامداد امدادگران وارد معدن شدند و پیکر ۶ معدنچی را از تونل خارج کردند و این حادثه مصدومی نداشت.

بنابر گزارش ایسنا، مرتضوی گفت: بازدیدهایی از معدن طزره انجام شد و همچنان بازدید ادامه دارد. بررسی و علت حادثه و گزارشات کارشناسی در دست بررسی و پیگیری است تا با تمهیدات ویژه حوادث تلخ این چنینی تکرار نشود.

همچنین، احمد وحیدی – وزیر کشور – در راس هیئتی برای بررسی حادثه معدن رزمجا طزره دامغان به این شهر سفر کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴ 09 آوریل 2024

رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که میزان صادرات نفت خام روسیه در سال جاری میلادی با رشد همراه شده و به بالاترین سطح خود در این سال رسیده است.

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است 09 آوریل 2024

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است

اکوایران: امارات متحده عربی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ بسیار کمتر از تخمین‌های مربوطه در ماه دسامبر خواهد بود. دلیل این اتفاق به توافق اوپک پلاس برمی‌گردد که کشورهای عضو را به تولید کمتر نفت مجبور کرده است.

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟ 09 آوریل 2024

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.