جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 23104
  • 05 سپتامبر 2023 - 0:11
  • 157 بازدید
  • ۰ دیدگاه

بلومبرگ: دیپلماسی محرمانه با آمریکا صادرات نفت ایران را به اوج رساند

بلومبرگ: دیپلماسی محرمانه با آمریکا صادرات نفت ایران را به اوج رساند
بلومبرگ: دیپلماسی محرمانه با آمریکا صادرات نفت ایران را به اوج رساند

اکوایران: صادرات نفت ایران به دنبال دیپلماسی محرمانه با آمریکا رو به افزایش است.

به گزارش اکوایران، به ادعای منابع آگاه، صادرات نفت ایران که به دنبال دیپلماسی محرمانه با آمریکا رو به افزایش بوده است، به رغم کاهش تقاضا در آسیا با پایان تابستان، احتمالا در سال جاری میلادی به اوج خود رسیده است.

کاهش تنش‌ها و مشتریان جدید

به گفته منابع آگاه بلومبرگ،  جمهوری اسلامی خریداران جدیدی در پالایشگاه های خصوصی کوچکتر در چین پیدا کرده که به دنبال کاهش تولید اوپک پلاس، به دنبال عرضه‌کنندگان دیگری هستند. اما آن‌ها معتقدند که با پایان تابستان احتمالاً تقاضا کاهش می‌یابد.

ایران در بحبوحه کاهش تنش‌ها با آمریکا، نفت بیش‌تری به بازارهای جهانی ارسال کرده است. دو کشور در مورد تبادل زندانیان و رفع انسداد دارایی‌های مسدود شده به توافق رسیده اند، و این در حالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه گزارش داد که تهران تولید اورانیوم بسیار غنی شده را کاهش داده است.

افزایش چشمگیر

منابع آگاه بلومبرگ مدعیند که اکنون جریان صادرات دو میلیون بشکه نفت در کار است و افزایش تقاضا می‌تواند این رقم را بیافزاید، هر چند در حال حاضر چنین انتظاری وجود ندارد.

مقامات آمریکایی به طور خصوصی به کاهش تدریجی اجرای برخی تحریم ها در مورد فروش نفت ایران اذعان کرده اند. این حمیزان تقریباً همه به چین می‌رود که واردات این کشور از ایران به بالاترین حد یک دهه رسیده است. اما تهران همزمان در حال رقابت با روسیه بر سر خریداران چینی است، زیرا جریان بشکه‌های تخفیف خورده مسکو علیرغم فراتر رفتن قیمت از سقف ۶۰ دلاری تعیین شده برای هر بشکه از سوی   گروه هفت همچنان بالا است.

بر اساس ردیابی نفتکش‌ها و تحلیلگران، محموله‌های صادراتی نفت خام ایران به چین از سطح زیر یک میلیون بشکه در روز در سال گذشته به بین ۱٫۴ میلیون بشکه در روز تا نزدیک به ۱٫۹ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

به گفته راسل هاردی، مدیر اجرایی گروه ویتول: فراتر از تأثیر تقاضای فصلی، صادرات و تولید بالا در بلندمدت میزان بیشتری را برای کشور فراهم خواهد کرد. او افزود: تولید در حال حاضر به ۳٫۱ میلیون بشکه در روز رسیده است. ایران انتظار دارد این میزان را به ۳٫۴ میلیون بشکه در روز برساند که نزدیک به ظرفیت ۳٫۸ میلیون بشکه ای قبل از تحریم ها است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بلومبرگ: تولید نفت ایران در آوریل کاهش یافت 09 مه 2024

بلومبرگ: تولید نفت ایران در آوریل کاهش یافت

اکوایران: داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد سطح تولید اوپک در آوریل ثابت باقی ماند و همین امر نشان می‌دهد برنامه این گروه برای کاهش تولید، به شکل کامل اجرایی نشده است.

عربستان چگونه نفرین نفت را مهار کرد؟ 09 مه 2024

عربستان چگونه نفرین نفت را مهار کرد؟

اکوایران: اقتصاد ایران در تاریخ خود در چندین بازه زمانی با بیماری هلندی مواجه شده است. این درحالیست که برخی کشورها مانند عربستان سعودی نیز درآمدهای نفتی زیادی دارد اما دلیل اینکه عربستان مانند کشور ما در دام نفرین نفت گرفتار نشده است چیست؟

کسری بودجه عربستان ادامه دارد / رشد قیمت نفت برای مشتریان آسیایی توسط ریاض 09 مه 2024

کسری بودجه عربستان ادامه دارد / رشد قیمت نفت برای مشتریان آسیایی توسط ریاض

اکوایران: کسری بودجه عربستان برای ششمین سه‌ماهه متوالی ادامه دارد که علت آن کاهش تولید نفت و تأمین مالی پروژه‌های مربوط به چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.