محسن پاکنژاد، وزیر نفت، با اشاره به روابط تاریخی ایران و هند، از آمادگی تهران برای توسعه همکاریها با دهلینو خبر داد و گفت ایران بر اساس تفاهمها با طرف آمریکایی درباره تحریمها، مسیر خود را ادامه میدهد.
به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پاکنژاد که برای شرکت در یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو بریکس به هند سفر کرده است، اظهار کرد: ایران و هند قرنها روابط تاریخی بلندمدتی با یکدیگر داشتهاند و در این سفر علاوه بر حضور در نشست اصلی وزیران انرژی بریکس، در دیدارهای دوجانبه نیز با وزیران انرژی کشورهای عضو گفتوگو خواهم کرد.
وی با بیان اینکه پس از پایان این نشستها میتوان درباره مسائل مطرحشده، از جمله تحریمها، توضیحات بیشتری ارائه کند، ادامه داد: ایران برای مدت ۶۰ روز از تحریمها معاف شده است و بر اساس بعضی از تفاهمهایی که با طرف آمریکایی درباره تحریمها داشتهایم، مسیر خود را ادامه میدهیم.
وزیر نفت با تاکید بر آمادگی ایران برای توسعه مناسبات با هند گفت: اکنون برای همه روابط خود با هند، بهویژه در حوزههای اقتصادی این کشور، آماده هستیم.
- نویسنده: اقتصاد آنلاین
























































































