شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 40459
  • 06 نوامبر 2023 - 16:11
  • 122 بازدید
  • ۰ دیدگاه

معاون وزیر نفت: ایران یکی از بازیگران اصلی آینده انرژی جهان است

معاون وزیر نفت: ایران یکی از بازیگران اصلی آینده انرژی جهان است
معاون وزیر نفت: ایران یکی از بازیگران اصلی آینده انرژی جهان است

اکوایران: به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، آینده انرژی جهان را بازیگران اصلی تعیین می‌کنند و در ایران نیز به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی، فرصت سرمایه‌گذاری ۲۵۰ میلیارد دلاری در صنعت نفت در ۸ سال آینده وجود دارد.

به گزارش اکوایران: محسن خجسته‌مهر- مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در ششمین نمایشگاه بین‌المللی واردات چین- گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه بیانگر تعاملات گسترده اقتصادی به‌ویژه در زمینه انرژی و تجارت بین‌المللی است.

وی  افزود: این نمایشگاه نشان‌دهنده تعهد دو کشور ایران و چین به توسعه همکاری‌های دوجانبه و ارتباط مناسب بازار داخلی ایران با بازار چین است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: ما به‌دنبال ایجاد یک ‌پلتفرم پایدار در سطح راهبردی و ایجاد یک محیط تجاری بازارمحور و بین‌المللی هستیم و درهای ایران و چین به روی هم باز و روند گشایش در حال گسترش است. جمهوری اسلامی ایران در عمل نشان داده بازاری مطمئن و پایدار در حوزه تجارت انرژی است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران اظهار کرد: ایران دارای رتبه اول از نظر ذخایر توأمان نفت و گاز در جهان و دارای حدود ۳۴۰ میلیارد بشکه معادل نفت خام است که این ذخایر ارزشمند نیازمند سرمایه‌گذاری حدود ۲۵۰ میلیارد دلاری در بخش‌های بالادستی و پایین‌دستی تا هشت سال آینده است.

خجسته‌مهر تصریح کرد: در بخش بالادست ما با اجرای حدود ۱۰۰ طرح مربوط به توسعه میدان‌های نفت و گاز حدود ۱۶۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری داریم و برای افزایش ظرفیت تولید نفت خام ۵٫۷ میلیون بشکه در روز و ۱٫۵ میلیارد مترمکعب گاز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

به گفته وی، برای ایجاد ظرفیت جدید حدود ۴۰ میلیون تن در سال طرح‌های پتروشیمی نیز حدود ۳۵ میلیارد دلار و ایجاد ظرفیت پالایشی جدید ۱٫۵ میلیون بشکه‌ای بخش پالایشی نیز حدود ۸۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری در ایران وجود دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: بخش قابل توجهی از نیازمندی‌ها در این سرمایه‌گذاری مربوط به خرید و تأمین کالاست و ایران افزون بر استفاده از توان داخل در این بخش، از ظرفیت واردات و صادرات کالا به چین نیز استفاده می‌کند و در این بخش نیز می‌توان به تبادل تجربه‌ها و تولیدات کمک کرد.

خجسته‌مهر ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌ها می‌تواند به پایداری و امنیت انرژی جهان کمک کند؛ آینده انرژی جهان را بازیگران اصلی تعیین می‌کنند و ایران به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی بخش انرژی نقشی تعیین‌کننده‌ دارد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴ 09 آوریل 2024

رکوردشکنی صادرات نفت خام روسیه در سال ۲۰۲۴

اکوایران: آمارها حاکی از آن است که میزان صادرات نفت خام روسیه در سال جاری میلادی با رشد همراه شده و به بالاترین سطح خود در این سال رسیده است.

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است 09 آوریل 2024

تغییر غافلگیرکننده در رشد اقتصادی امارات؛ پای نفت در میان است

اکوایران: امارات متحده عربی پیش‌بینی کرده رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۴ بسیار کمتر از تخمین‌های مربوطه در ماه دسامبر خواهد بود. دلیل این اتفاق به توافق اوپک پلاس برمی‌گردد که کشورهای عضو را به تولید کمتر نفت مجبور کرده است.

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟ 09 آوریل 2024

نمودار روز: میانگین مصرف بنزین در ایام نوروز در یک دهه چقدر بوده است؟

براساس اطلاعات منتشر شده توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در ایام تعطیلات نوروز در سال جاری به طور میانگین روزانه ۱۲۰٫۸ میلیون لیتر بنزین در سطح کشور مصرف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد افزایش داشته است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.