افزایش دوربین های نظارتی در بهشت زهرا؛مکان آرامستان جدید پایتخت را نمی گوییم
افزایش دوربین های نظارتی در بهشت زهرا؛مکان آرامستان جدید پایتخت را نمی گوییم

اکوایران :؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) درخصوص ایجاد قطعه دو هنرمندان گفت: ‌قطعه فعلی هنرمندان در بهشت زهرا درحال طراحی برای بهسازی، اصلاح و مرمت است، پس از اجرای این بهسازی ظرفیت جدیدی به این قطعه اضافه می‌شود.

مدیران شهری می‌گویند هنوزخرید زمینی که قرار است دومین آرامستان تهران پس از بهشت زهرا باشد خریداری نشده این درحالی است که ۹ آذر سال گذشته محمدجواد تاجیک، مدیرعامل بهشت زهرا اعلام کرده بود که کار‌های مطالعاتی احداث آرامستان دیگر تهران به اتمام رسیده و زمین آن هم تملک شده و حتی نام آن را هم انتخاب کرده‌اند.

او آرامستان جدید را بهشت رضا نامیده و گفته بود زمین آن در شرق تهران است اما حالا پس از گذشت یک سال باز هم این سخنان را تکرار می‌کند. او در میانه بهمن ماه درحاشیه یکی از جلسات شورای شهر به اکوایران گفت که خرید زمین آرامستان جدید پایتخت به مرحله تملک رسیده اما یک چند روز بعد در گفت و گو با رسانه‌ها عقب نشست و گفت در زمان حاضر جانمایی برای احداث آرامستان‌های جدید در دستور کار قرار گرفته و در حال پیگیری و تملک محل‌های جدید مورد نظر هستیم بنا بر طرح مدنظر آرامستان‌های جدید پایتخت در چند پهنه احداث خواهد شد.

محمد جواد تاجیک؛ مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) درخصوص ایجاد قطعه دو هنرمندان به اکوایران گفت: ‌قطعه فعلی هنرمندان در بهشت زهرا درحال طراحی برای بهسازی، اصلاح و مرمت است، پس از اجرای این بهسازی ظرفیت جدیدی به این قطعه اضافه می‌شود.

او ادامه داد: درحال حاضر این قطعه مقداری پراکندگی و نابسامانی دارد، که بهسازی آن در دستور کار است و در بودجه هم اعتبار آن پیش‌بینی شده وتأکیدمان اصلاح و بهسازی است.

نه تنها قطعه هنرمندان بلکه نام‌آوران و قطعات خاصی که از سال‌های گذشته شورا براساس مصوبه شورا ایجاد شده قابلیت توسعه ندارند، یعنی اگر قرار باشد قطعه هنرمندانی در بهشت زهرا داشته باشیم باید در قطعات جدید با فاصله ایجاد شود که اقدام نامناسب خواهد بود.

در نظر داریم ما به ازای همه این قطعات خاص که طبق مصوبه شورای شهر به صورت مستقل ایجادو نام‌گذاری شده‌اند مانند قطعه هنرمندان در آرامستان‌های جدید هم قطعاتی ایجاد کنیم و دفن‌های جدید در آرامستان جدید انجام شود.

او درخصوص وضعیت آرامستان جدید پایتخت هم توضیح داد: آرامستان جدید به مرحله تملک رسیده و عملیات عمرانی هم انجام می‌شود.تاجیک درخصوص مکان این زمین سخنی نگفت و توضیح داد: طرح چنین موضوعی تنش ایجاد می‌کند.

او درخصوص مطرح شدن شهرری به عنوان یکی از نقاط احتمالی آرامستان جدید پایتخت هم گفت: ‌از ابتدا هم قرار نبود در شهر ری آرامستان جدیدی ایجاد شود، درمحدوده شهرری تنها امام‌زاده عبدالله که یک آرامستان قدیمی دارد را بهسازی کرده‌ایم ظرفیت جدیدی در خود امام‌زاده عبدالله با کمک متولی و مجموعه اوقاف شهر ری فراهم شده و یکی هم ابن بابویه بوده که همان ظرفیت موجود را بهسازی کردیم.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا تأکید کرد: به دلیل حساسیتی که جغرافیای آرامستان دارد بعد از تمامی مراحل تملک و تأییدیه‌های مورد نیاز مکان آن اعلام شودزیرا بر روی قیمت خانه‌ها و زمین‌های مردم تأثیری نگذارد و مردم آسیبی از اعلام این خبر‌ها نبینند.

او درخصوص فعالیت‌های که بهشت زهرا برای کاهش سرقت دراین محدوده انجام داده است هم توضیح داد: ‌مجموعه اقداماتی انجام شد البته تأمین امنیت بهشت زهرا تنها بر عهده این مجموعه نیست و به طور مثال نمی‌توانیم در داخل این مجموعه کلانتری و… ایجاد کنیم و تفاهمی که با سردار رحیمی داشتیم پس از تغییر مسئولیت وی ادامه پیدا نکرد.

تاجیک با اشاره به افزایش دوربین‌های نظارتی بهشت زهرا گفت: ‌همچنان دوربین‌های نظارتی در بهشت زهرا افزایش پیدا می‌کنند تا بتوانیم در نقاطی که نیاز است نظارت تصویری داشته باشیم. آمار سرقت باید توسط کلانتری اعلام شود اما با توجه به اقدامات انجام شده به میزان محسوسی تأثیر‌گذار بوده همچنین یگان حفاظت ذوالفقار سپاه مسئولیت حفاظت از بهشت زهرا را برعهده گرفتند اما اگر امکان استقرار کلانتری درخود بهشت زهرا وجود داشت تأثیر بیشتری بر امنیت قبور و حجله‌ها و… می‌گذاشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]