جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
پ
  • شناسه خبر: 42046
  • 15 نوامبر 2023 - 17:08
  • 170 بازدید
  • ۰ دیدگاه

ظرفیت تولید بنزین در کشور افزایش یافت؟/ علت معطلی در جایگاه‌ها چیست؟

ظرفیت تولید بنزین در کشور افزایش یافت؟/ علت معطلی در جایگاه‌ها چیست؟
ظرفیت تولید بنزین در کشور افزایش یافت؟/ علت معطلی در جایگاه‌ها چیست؟

اکوایران: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از افزایش ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون لیتری بنزین و ۳.۵ میلیون لیتری گازوئیل کشور تا اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش اکوایران، جلیل سالاری – مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران- در رابطه با میزان تولید بنزین در کشور گفت: ظرفیت کنونی تولید بنزین کشور روزانه ۱۱۵ میلیون لیتر است که با افزایش خوراک در چند پالایشگاه، ظرفیت تولید بنزین کشور روزانه ۲ میلیون لیتر و ظرفیت گازوئیل کشور روزانه ۳ تا ۳.۵ میلیون لیتر افزایش می‌یابد.

سالاری افزود: برای افزایش خوراک پالایشگاه‌ها، نیاز به توسعه و سرمایه‌گذاری جزئی در سه خط لوله است که خطوط این بخش نهایی شده و در حال نهایی‌کردن ایستگاه‌ها به‌منظور بهره‌برداری از خطوط هستیم.

همچنین علی‌اکبر نژادعلی- مدیرعامل سابق شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی – مردادماه سال جاری درباره وضعیت تولید بنزین کشور گفته بود: وضع تولید و توزیع در کشور مناسب است و در پالایشگاه‌های کشور نیز از ابتدای سال حدود ۱۰ درصد افزایش تولید داریم که این افزایش در مردادماه به ۱۶ درصد رسیده است.

ماه گذشته نیز همایون صالحی – رئیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران در رابطه با تاخیرهایی که در زمان سوخت‌گیری وجود دارد گفته بود، تاخیر در سوخت‌گیری و اتلاف زمان به این دلیل نیست که سوخت کم است بلکه به دلیل اعمال محدودیت است، اکنون بیش از ۳۰ تا ۳۵ درصد نازل‌ها غیرفعال و تعطیل هستند، بنابراین ایجاد صف و معطلی در جایگاه‌ها به دلیل کمبود سوخت نیست بلکه علت آن محدودیت‌های سوخت‌گیری و استفاده از کارت است که همه دست به دست هم داده که زمان و مصرف سوخت در ایران افزایش یابد.

اما به نظر می‌رسد که نبود بنزین سوپر در پمپ بنزین‌های کشور بسیاری از متقاضیان این نوع بنزین را مجبور به استفاده از بنزین‌های معمولی کرده است. ماه پیش خبرگزاری تسنیم در این رابطه نوشته بود:این درحالی است که بسیاری از خودروهای خارجی و حتی برخی از خودروهای داخلی برای کارکرد بهتر، نیازمند استفاده از بنزین با اکتان بالا هستند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
بلومبرگ: تولید نفت ایران در آوریل کاهش یافت 09 مه 2024

بلومبرگ: تولید نفت ایران در آوریل کاهش یافت

اکوایران: داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد سطح تولید اوپک در آوریل ثابت باقی ماند و همین امر نشان می‌دهد برنامه این گروه برای کاهش تولید، به شکل کامل اجرایی نشده است.

عربستان چگونه نفرین نفت را مهار کرد؟ 09 مه 2024

عربستان چگونه نفرین نفت را مهار کرد؟

اکوایران: اقتصاد ایران در تاریخ خود در چندین بازه زمانی با بیماری هلندی مواجه شده است. این درحالیست که برخی کشورها مانند عربستان سعودی نیز درآمدهای نفتی زیادی دارد اما دلیل اینکه عربستان مانند کشور ما در دام نفرین نفت گرفتار نشده است چیست؟

کسری بودجه عربستان ادامه دارد / رشد قیمت نفت برای مشتریان آسیایی توسط ریاض 09 مه 2024

کسری بودجه عربستان ادامه دارد / رشد قیمت نفت برای مشتریان آسیایی توسط ریاض

اکوایران: کسری بودجه عربستان برای ششمین سه‌ماهه متوالی ادامه دارد که علت آن کاهش تولید نفت و تأمین مالی پروژه‌های مربوط به چشم‌انداز ۲۰۳۰ این کشور است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.