بورل هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد
بورل هتک حرمت به قرآن کریم را محکوم کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه) تکرار هتک حرمت قرآن در دانمارک و سوئد را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، اهانت به کتاب مقدس آسمانی مسلمانان عملی توهین‌آمیز، غیرمحترمانه و تحریکی آشکار است.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا در این بیانیه اظهار کرد، تنوع و مدارا در قبال جوامع مذهبی جزو ارزش‌های کلیدی اتحادیه اروپا بوده و ابراز نژادپرستی، بیگانه‌ستیزی و مدارا نکردن جایی در اینجا ندارد.

این بیانیه جوزپ بورل بعد از آن منتشر شد که روز سه‌شنبه اعضای یک گروه راست افراطی ضداسلام برای سومین روز در یک هفته گذشته اهانت به قرآن کریم را تکرار کرده و مقابل سفارتخانه‌های مصر و ترکیه در شهر کپنهاگ اقدام به هتک حرمت کرد. سوئد و دانمارک در مدت اخیر شاهد تکرار اهانت به قرآن بوده‌اند که به تنش‌ها بین آنها و ترکیه دامن زد.

بورل گفت: “هر چیزی که قانونی است، لزوما اخلاقی نیست.”

برخی از این اهانت‌ها به قرآن توسط عوامل راست افراطی با مجوز پلیس رخ دادند اما هم دولت دانمارک و هم دولت سوئد صرفا به محکوم کردن این اقدامات پرداختند. تکرار این هتک حرمت‌ها در این دو کشور اروپایی خشم مسلمانان جهان را در پی داشته است.

مقام‌های سوئد و دانمارک صرفا از بابت تکرار این اتفاق اظهار تاسف کرده اما مدعی شده‌اند “به دلیل داشتن قوانین مخصوص حفاظت از آزادی بیان” نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند!

هفته گذشته تظاهرکنندگان در بغداد به سفارت سوئد در این شهر رفتند تا به هتک حرمت قرآن در سوئد اعتراض کنند. عراق همچنین دست به اخراج سفیر سوئد در واکنش به هتک حرمت قرآن زد.

روز پنج‌شنبه دولت سوئد بار دیگر به سلوان مومیکا، شهروند عراقی مقیم استکهلم اجازه داد، در مقابل سفارت عراق در استکهلم یک تجمع کوچک را ترتیب داده و پرچم عراق را پاره کرده و به قرآن کریم اهانت کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]