اجرای ویژه برنامه‌های محله شاد من در ۲۰۲۰ محله کشور
اجرای ویژه برنامه‌های محله شاد من در ۲۰۲۰ محله کشور

دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور گفت: میزهای خدمت و رزمایش جهادی در ۲ هزار و ۲۰ محله کم برخوردار کشور و با نظر دولت انقلابی برای ارائه خدمات در سطح محلات برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از پردیس، ویژه برنامه‌های محله شاد من در هفته تربیت بدنی با همکاری ستاد توانمند سازی اجتماع محور محلات شهرستان، بخشداری‌ها و شهرداری‌ها به اجرای برنامه‌های متنوع ورزشی، فرهنگی و هنری، میز خدمت، پایش سلامت، آموزش صنایع دستی، صورت آرایی کودکان، اجرای حرکات نمایشی رزمی و مشاوره‌های تخصصی در محله ترک آباد بومهن، منطقه ازون تپه و سعیدآباد جاجرود پرداختند.

پارسا گوهری دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور در حاشیه مراسم جشن سعیدآباد جاجرود در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مراسم میزهای خدمت و رزمایش جهادی در ۲ هزار رو ۲۰ محله کم برخوردار کشور با نظر دولت انقلابی خدمات را در سطح محلات توسط این ستاد و با حضور مسوولان شهری و شهرستانی برگزار شود.

وی گفت: میزهای خدمت و غرفه‌های مختلف خدماتی دائر شده و بیمه سلامت بصورت رایگان صادر میشود، ادارات مختلف خدمات رسان در همین در غالب هفت بسته خدمتی در همین محل ارائه می شود.

دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور افزود: نمونه این برنامه که امروز در این محله برگزار میشود، در سطح کشور در حال اجرا است و اولین موضوع از ۷ بسته‌های خدمتی حوزه بهداشت، درمان و سلامت است که با صدور بیمه رایگان، صدوق بیماران خاص و صعب‌الاج، تشکیل پرونده سلامت، ناباروری، آزمایش ژنتیک برای جلوگیری از معلولیت و پرداخت کمک هزینه دارو و درمان به ساکنین ارائه میشود‌.

گوهری با بیان اینکه طرح لبخند احسان ستاد اجرایی حضرت امام خمینی(ره) در محلات اجرا میشود، ابراز کرد: موضوعات مهارت‌آموزی و اشتغال با شناسایی افراد آغاز و با طی شدن دوره آموزشی در محیط کار واقعی مشغول به کار میشود.

وی ادامه داد: حوزه آموزش و پرورش را با حمایت از دانش‌آموزان نخبه این محلات با  حمایت دانشگاه شریف با طرح شریف استار را در دستور کار قرار داده‌ایم، همچنین کنکور رایگان و حمایت از بازماندگان از تحصیل را در برنامه داریم.
دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور اضافه کرد: ترمیم و به‌سازی مدارس به همراه شاداب سازی محیط تحصیل دانش‌اموزان این محلات را با کمک سازمان نوسازی مدارس درحال انجام داریم.

گوهری افزود: با مشارکت‌های مردمی آموزش قرآن، جشن‌های شاخص و تدوین شده، تشکیل گروه‌های سرود محلات را در دستور کار قرار داده‌ایم و این مورد در تمامی محلات کشور درحال اجرا است.
دبیر ستاد توانمندسازی محلات کم‌برخوردار کشور با بیان اینکه در حوزه های فرهنگی و هنری استعدادیابی کودکان را نیز در دستور کار داریم، عنوان کرد: در حوزه بعدی ورزش همگانی به ویژه ورزش بانوان را درحال اجرا داریم و در این جشن ها کودکان و جوانان در این حوزه استعدادیابی میشوند و با حمایت از آنها و قهرمانان ورزشی محلات برای رشد و ترقی آنها اقدام میکنیم.

وی با بیان اینکه موضوع پایانی عمران و بهسازی محلات است و این حوزه را با کمک شهرداری ها درحال انجام داریم: تاکید کرد: با این هفت بسته خدمتی که از سوی دولت تکلیف شده را در محلات اجرایی کرده تا وضعیت این مناطق کم‌برخوردار را بهبود ببخشیم.

پایان پیام/۶۷۰۱۶/


✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]