قراردادهای کلان در عرف بین‌المللی نباید اعلان عمومی شوند
قراردادهای کلان در عرف بین‌المللی نباید اعلان عمومی شوند

رامین پولادرگ عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: در  عرصه اقتصاد  بین المللی  قرارداد هایی که می توانند در سطح وسیع منفعت کشور را تامین کنند نباید اعلان عمومی شوند چرا که موجبات ورود رقبا می شوند و نیز در زمان تحریم این امر  سبب تضرر طرف های خارجی و خروج آنان از تعهداتشان خواهد شد.

اقتصادآنلاین _ پولادرگ با بیان این مطلب و با اشاره به قرارداد اخیر شهرداری تهران در خصوص خرید اتوبوس های برقی از طرف چینی گفت: صرف نظر از اینکه این قرارداد خوب است یا بد و نیز فارغ از جهت گیری های سیاسی در این خصوص باید اذعان داشت؛از منظر اقتصاد بین الملل قراردادی در این سطح و این ارقام در دسته قراردادهای کلان قرار می گیرد و پر واضح است موشکافی و اعلان عمومی آن در راستای شفافیت با توجه به عرف بین المللی در قراردادهای تجاری و اقتصادی عواقب بسیاری بزرگتری از منافع آن به همراه خواهد داشت.
این عضو اتاق بازرگانی ایران و عراق گفت: اما آیا این امر منافی شفافیت است ؟ در پاسخ باید گفت خیر همانطور که شهرداری تهران اعلام کرده جزییات این قرارداد در اختیار وزارت امور خارجه، وزارت صمت و بانک مرکزی قرار گرفته پس وجه محرمانه بودن آن مردود است اما اینکه در سطح گسترده اعلام شود از منظر عقلی قابل پذیرش نیست.
پولادرگ در پایان گفت: در شرایط کنونی که کشور در وضعیت حساسی قرار گرفته، اقداماتی که نفع مردم را به دنبال دارد به بار بنشیند و موضوعات بیشتر از جنبه کارشناسی بررسی شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]