برگزاری مراسم عاشورا بعد از ۳۳ سال
برگزاری مراسم عاشورا بعد از ۳۳ سال

هزاران مسلمان برای راهپیمایی روز عاشورا در کشمیر دور هم جمع شدند.

به گزارش ترکی نیوز، «راهپیمایی عاشورا» در شهر کشمیر که از سال ۱۹۹۰ ممنوع بود، امسال بدون دردسر برگزار شد. راهپیمایی امسال بزرگترین گردهمایی بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، هزاران مسلمان شیعه روز پنجشنبه در «راهپیمایی عاشورا» شرکت کردند که از سال ۱۹۹۰ در کشمیر تحت کنترل هند ممنوع شده است.

ماه محرم در تقویم اسلامی، زمان مقدسی برای مسلمانان سراسر جهان، به‌ویژه شیعیان است که یادبود شهادت نوه‌ی حضرت محمد (ص)، حسین (ع) در قرن هفتم را گرامی دارند.

دولت نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند چهار سال پیش اعلام کرد که امنیت در منطقه پس از دهه‌ها ناآرامی بهبود یافته است.

اگرچه از سال ۱۹۹۰ اجازه راهپیمایی در کشمیر داده نشده است اما برخی گروه‌های کوچک در محرم تجمع کردند و معمولاً به خشونت ختم می‌شد و شعارهای استقلال سر می‌دادند و مقامات دولتی با شلیک گاز اشک‌آور و گلوله به راهپیمایی عزاداری که به اعتراض تبدیل شد پاسخ دادند.

مقامات این راهپیمایی را به شرطی اجازه دادند برگزار کنند که عزاداران از «شعارها یا تبلیغات ضد ملی» استفاده نکنند یا به گروه‌های شورشی و «سازمان های ممنوعه» اشاره‌ای نکنند.

مسلمانان شیعه در کشمیر عمدتاً اقلیت هستند اما مقامات می‌گویند که حداقل ۱۰ درصد از جمعیت حدود ۱۴ میلیونی این منطقه را تشکیل می‌دهند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]