بیانیه دولت دانمارک درباره مقابله با هتک حرمت قرآن
بیانیه دولت دانمارک درباره مقابله با هتک حرمت قرآن

دولت دانمارک عصر یکشنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به نگرانی‌های امنیتی، محدودیت‌های قانونی را در مقابل هتک حرمت و آتش زدن قرآن کتاب مقدس مسلمانان اعمال می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این اقدام پس از محکومیت جهانی هتک حرمت و آتش زدن قرآن کتاب مقدس مسلمانان در دانمارک و سوئد صورت گرفت.

به نقل از تارنمای خبری ویون، به نوشته این تارنمای خبری، چندین رویداد مربوط به هتک حرمت کتاب مقدس مسلمانان، تنش‌های دیپلماتیک را در سراسر خاورمیانه با دو کشور دانمارک و سوئد افزایش داده است.

در بیانیه دولت دانمارک با اشاره به همین تنش‌ها، آمده است: اعتراضات جهانی به اهانت به قرآن به سطحی رسیده است که دانمارک، در بسیاری از نقاط جهان و در سراسر قاره‌ها به عنوان کشوری تلقی می‌شود که توهین و تحقیر فرهنگ‌ها، مذاهب و سنت‌های دیگر کشورها را تسهیل می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: اهداف واقعی برخی از اقدامات در خصوص اهانت به کتاب مقدس مسلمانان در دانمارک تحریک‌آمیز بوده و می‌تواند عواقب قابل توجهی در پی داشته باشد از این رو کپنهاگ محدودیت‌های قانونی را در مقابل هتک حرمت و آتش زدن قرآن کتاب مقدس مسلمانان اعمال می‌کند.

لارس لوکه راسموسن وزیر خارجه دانمارک نیز در بیانیه‌ای جداگانه در این باره گفت: سوزاندن کتب مقدس مذاهب دیگر اقداماتی عمیقاً توهین‌آمیز و بی‌پروا است که توسط افراد کمی انجام می‌شود و این افراد معدود، نشان‌دهنده ارزش‌هایی که جامعه دانمارک بر اساس آن ارزش‌ها بنا شده است، نیستند.

وی افزود: بنابراین دولت دانمارک امکان مداخله در موقعیت‌های خاص را بررسی خواهد کرد که در این موقعیت‌های خاص به کشورها، فرهنگ‌ها و مذاهب دیگر توهین می‌شود و این امر می‌تواند پیامدهای منفی قابل توجهی از جمله در بحث امنیتی برای دانمارک داشته باشد.

به گزارش ایرنا، پلیس سوئد چهارشنبه ۲۸ تیر در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه ۲۹ تیر بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره کردن کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.

روز جمعه ۳۰ تیر نیز اعضای گروه ملی‌گرای اسلام‌هراس و راست افراطی «دانسک پاتریوتر» (وطن‌پرست دانمارکی) در اقدامی شنیع یک نسخه از قرآن کریم را در مقابل سفارت عراق در کپنهاگ دانمارک سوزاندند.

وزارت اطلاعات ایران سوم مرداد ماه با انتشار اطلاعیه‌ای مستندات جدیدی از وابستگی فرد هتاک به قرآن کریم در سوئد را منتشر کرد و نوشت: پروژه‌ مومیکا ماموریت ابلاغی صهیونیزم با هدف انحراف افکار عمومی مسلمانان از آن جنایت وحشیانه بوده است.

نهاد اطلاعاتی ایران اعلام کرده است: دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۹ میلادی او را رسماً به خدمت می‌گیرد و رابطی اطلاعاتی برایش تعیین می‌کند. ماموریت جاسوسی از مقرها و رهبران گروه‌های مقاومت عراق به‌ ویژه در استان نینوا از جمله ماموریت‌های محوله به وی بوده است.

وزارت اطلاعات ایران می‌گوید: مومیکا پس از خدمات فراوانش به دستگاه جاسوسی صهیونیست‌ها، درخواست انتقال به یک کشور اروپایی را ارائه می‌دهد. عوامل رژیم اشغالگر نیز با این ارزیابی که «مومیکا در قبال امکان اقامت در اروپا، به هر ماموریتی تن می‌دهد»، اقامت و سپس تابعیت پادشاهی سوئد یعنی حیاط خلوت سرویس جاسوسی رژیم غاصب صهیونیستی را به این عنصر پلید خیانت‌پیشه اعطاء می‌کنند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]