مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: آتش‌سوزی که روز گذشته در بخش خاو و میرآباد مریوان آغاز شد، با وجود تلاش بالگرد و نیروهای منابع طبیعی، همچنان شعله‌ور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بهزاد شریفی پور اظهار کرد: شب گذشته با تلاش بالگرد وزارت دفاع و نیروهای منابع طبیعی و مردمی، آتش سوزی در جنگل های روستای “گوماره‌له‌نگ” مهار شد اما جنگل‌های دەرەوەران، ئاسنەوە همچنان در آتش می سوزد.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان در اطفای حریق مشارکت دارند ادامه داد: اکنون تلاش نیروهای منابع طبیعی و بالگرد اعزامی برای مهار آتش در نقطه صفر مرزی شهرستان مریوان در حال انجام است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان افزود: به دلیل مرزی بودن بخشی از مناطق دچار و احتمال وجود مین‌های عمل نکرده، عملیات اطفا در این مناطق توسط بالگرد انجام می شود و به دلیل وزش باد سرعت آتش‌سوزی بالاست.

شریفی پور تاکید کرد: گروه‌های مردمی و سمن‌های حافظ محیط زیست نیز در قالب گروههای ۱۰ نفره ساماندهی شده‌اند و در حال کمک به اطفای حریق هستند. شریفی‌پور با بیان اینکه خوشبختانه بیشتر آتش‌سوزی رخ داده، بصورت سطحی است، یادآور شد: در صورت تداوم آتش‌سوزی، بالگرد دوم برای اطفای حریق از تهران درخواست خواهد شد.

وی یادآور شد: هنوز وسعت مناطقی که دچار حریق شده مشخص نیست و امیدواریم با کمک بالگرد، اطفا سریعتر صورت گیرد.

مریوان در ۱۰۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]