مسئولین امنیتی صهیونیست همچنان مخالف غنی سازی عربستان هستند
مسئولین امنیتی صهیونیست همچنان مخالف غنی سازی عربستان هستند

محافل امنیتی و حتی سیاسی رژیم صهیونیستی همچنان مخالف درج امکان غنی سازی اورانیوم برای عربستان سعودی در توافقنامه امنیتی با آمریکا هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، یک رسانه صهیونیست اعلام کرد، در سایه اظهارات یائیر لاپید رهبر مخالفان در کنست (رژیم) اسرئیل در مورد خطراتی که غنی سازی اورانیوم عربستان بر امنیت تل‌آویو دارد، برخی دیگر‌ای محافل امنیتی نیز این مسئله را تایید کردند.

پایگاه اطلاع رسانی‌ای ۲۴ در گزارشی در این رابطه نوشت: یائیر لاپید رهبر مخالفان، مخالفت خود را با توافقنامه در حال انجام با عربستان سعودی اعلام کرد وتاکید کرد چون در برگیرنده توافق توسعه هسته‌ای عربستان است، آن را در راستای منافع اسرائیل نمی بیند.

در ادامه این گزارش آمده است همین موضع باعث واکنش  حزب لیکود شد و  حزب نتانیاهو به شدت به سخنان لاپید حمله و آن را مورد انتقاد قرار داد گرچه  دیگر مسئولین اسرائیلی هم تاکید دارند، مسئله غنی سازی اورانیوم، یک خواسته پیچیده از سوی طرف سعودی محسوب می‌شود.

لیکود در واکنش به سخنان لاپید که خطاب به نمایندگان حزب دموکرات آمریکا ایراد  در آن اعلام کرده بود با مسئله غنی سازی اورانیوم در عربستان مخالف است و معتقد است این امر می‌تواند منجر به افزایش نگرانی‌های اسرائیل شود، گفت: لاپید که ذخایر گاز را تحویل حزب الله داده بهتر است از موعظه کردن نخست وزیر نتانیاهو بپرهیزد.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم در این رابطه اعلام کرد: سخنان لاپید تاثیر زیادی را بر ساختار تصمیم گیری (رژیم) اسرائیل داشته و در عین حال بخشی از مسئولین امنیتی اسرائیلی که در گذشته پست‌های عالی‌رتبه‌ای را در اختیار داشتند، مواضع مشابه رهبر مخالفان داشته و آنها نیز نظر وی را تایید می‌کنند.

به نوشته رسانه‌های صهیونیستی برای تصویب توافق ایالات متحده با عربستان، نیازمند رای مثبت ۶۶ عضور از ۱۰۰ عضو مجلس سنای آمریکاست، این در حالی است که طرح اولیه این موضوع در کنگره هم باعث صف آرایی شدید مخالفان علیه آن شده است در حالی که تمامی نگاه سناتورها به سوی میزان تاثیر گذاری مثبت یا منفی آن بر (رژیم) اسرائیل است و آنگاه است که مشخص خواهد شد چند سناتور به آن رای مثبت خواهند داد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]