ایران تغییر مرزهای جغرافیایی منطقه را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد
ایران تغییر مرزهای جغرافیایی منطقه را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی که در ارمنستان به سر می برد، امروز ١٠ بهمن ١۴٠٢ در مرکز تحلیل و تحقیقات اوربلی حاضر و در جمع اندیشمندان و نخبگان آن کشور سخنرانی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شورای راهبردی آنلاین، دکتر سید کمال خرازی در صحبت‌های خود با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه ایران و ارمنستان و عزم جمهوری اسلامی ایران برای گسترش این روابط، به تحولات جاری در منطقه قفقاز پرداخته و تحلیل جامعی از وضعیت ناپایدار این منطقه ارائه داد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران از استقلال، حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورهای این منطقه حمایت می‌کند و تغییر مرزهای جغرافیایی را به هیچ عنوان نمی پذیرد.
ایشان با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی منطقه قفقاز گفت ایران به عنوان محور اتصال مسیرهای حمل و نقل شمالی – جنوبی و شرقی – غربی آمادگی دارد ظرفیت‌های اقتصادی و علمی خود را در خدمت توسعه و پیشرفت این منطقه قرار دهد.
سفر دکتر خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی به ارمنستان در ادامه سفرهای دوره ای ایشان به کشورهای منطقه و حوزه همسایگی و جهت بررسی راهبردهای جمهوری اسلامی ایران در منطقه قفقاز صورت می گیرد.
دکتر خرازی دیروز با آقایان پاشینیان، نخست وزیر، میرزویان، وزیر امور خارجه و گریگوریان، دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان، و نیز برخی از روسا و اساتید مراکز مطالعاتی آن کشور دیدار و گفتگو کرد.
ایشان متعاقبا به سایر کشورهای منطقه قفقاز نیز سفر خواهد داشت.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]