ادعای اوکراین درباره اقدام روسیه در نیروگاه هسته‌ای خود
ادعای اوکراین درباره اقدام روسیه در نیروگاه هسته‌ای خود

کی‌یف مدعی است مسکو می‌خواهد یک اقدام تحریک‌آمیز در نیروگاه هسته‌ای خود در مرز با اوکراین انجام دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، جنگ اوکراین در حالی هجدهمین ماه خود را سپری می‌کند که کی‌یف علی‌رغم وعده‌های پیشین برای عملیات تهاجمی و بازپسگیری مناطق از دست رفته هنوز نتوانسته است حتی از خطوط دفاعی ابتدایی نیرو‌های روسی عبور کند. این در حالی است که دو طرف همچنان در حال مطرح کردن اتهامات مختلف علیه یکدیگر هستند.

به گزارش تله تریدر، مرکز مقامت ملی اوکراین امروز (سه‌شنبه) در گزارشی اعلام کرد مسکو در حال برنامه‌ریزی به منظور انجام یک اقدام تحریک‌آمیز در نیروگاه هسته‌ای کورسک در نزدیکی مرز اوکراین است.

بر این اساس، مقامات استان کورست آماده تخلیه احتمالی شهر در صورت بروز حادثه در نیروگاه هسته‌ای و پیامد‌های احتمالی آن از جمله خطر تشعشعات هسته‌ای هستند. برآورد‌ها نشان می‌دهد ۲۱ تا ۵۱ هزار نفر در این منطقه و اطراف آن زندگی می‌کنند و قرار است در صورت خطر به مناطق شمالی تخلیه شوند.

اوکراین می‌گوید این اقدام تحریک‌آمیز روش جدید روسیه برای منحرف ساختن توجهات بین‌المللی از اقدامات مسکو در نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا است.

در خبری دیگر، وزارت دفاع روسیه از حمله موفقیت‌آمیز به مجموعه صنعتی تولید تسلیحات دفاعی اوکراین در پایتخت این کشور خبر داد که طی آن به این مجموعه خسارات جدی وارد شد.

گفتنی است استان کورسک یکی از واحد‌های فدرال دولت روسیه است که مرکز آن شهر کورسک است و در مجاورت مرز اوکراین قرار دارد. تاکنون مقامات روس درباره ادعا‌های مطرح شده از سوی کی‌یف درباره نیروگاه هسته‌ای این شهر واکنشی نشان نداده‌اند.

منبع:

باشگاه خبرنگاران جوان

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]