هشدار / به پایان ذخایر آبی رسیده ایم
هشدار / به پایان ذخایر آبی رسیده ایم

عباسی گفت: هر میزان ذخیره‌ای که سدها داشته باشند و هرچه منابع زیرزمینی داشته باشیم باید گفت که به آخرای منابع آبی رسیده‌ایم.

کمبود بارش‌ها در کشور، حجم مخازن سدها را کم کرده است و همه مردم امیدوار هستند تا امسال در سال آبی، بارش‌های بسیاری داشته باشیم. کمبود باران سبب شده است تا به آخرای منابع آبی برسیم. صرفه جویی در مصرف آب و همچنین اصلاح الگوی مصرف، یکی از نکات و راهکارهای بسیار مهمی است که تمام مسئولان به آن اشاره کرده‌اند و درخواست دارند تا مردم کمی در مصرف آب صرفه جویی داشته باشند. از آنجایی که کشور ما در یک موقعیت خشک و نیمه خشک قرار گرفته است، بحران آب همیشه وجود دارد و بنابراین می‌طلبد که در مصرف کمی صرفه‌جویی کنیم.

بحران-آب

یک عضو شورای شورای شهر تهران توضیحاتی را درباره بحران آب و به پایان رسیدن ذخایر آبی کشور داده است. همچنین این عضو شورا در ادامه در ارتباط با اقدامات شهرداری تهران در سفر اربعین و همچنین حضور میلیونی زائران، توضیحاتی را ارائه داد.

اصلاح الگوی مصرف باید در دستور کار قرار گیرد

مهدی عباسی، رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران، در ارتباط با بحث کمبود ذخایر آب به گسترش نیوز گفت: هر میزان ذخیره‌ای که سدها داشته باشند و هرچه منابع زیرزمینی داشته باشیم، باید گفت که به آخرای منابع آبی رسیده‌ایم و اصلاح الگوی مصرف باید در دستور کار قرار بگیرد. اصلاح الگوی مصرف یک نکته اساسی است که می‌تواند در بهتر مصرف کردن میزان آب و همچنین صرفه جویی، نقش کلیدی و مهمی داشته باشد.

عباسی ادامه داد: ما اعضای شورای شهر تهران، از شهرداری می‌خواهیم نسبت به اطلاع رسانی‌هایی درباره کاهش ذخایر آب و همچنین کمبود آب در تهران و رعایت نکات اصولی درباره میزان مصرف، اقداماتی را انجام دهد و با هماهنگی و همچنین کمک رسانه‌ها، امیدوار هستیم تا مدیریت مصرف در چند ماه آینده صورت بگیرد.

وی افزود: بر اساس تجربه، باید گفت که تعریف سال آبی با آنچه در ذهن ما متفاوت است و همچنین بارش‌ها از پاییز شکل پیدا می‌کند، باید بازهم تاکید کرد که ما امروز به پایان میزان ذخایر آبی کشور رسیده‌ایم. باید مدیریت هایی برنامه ریزی شود تا صرفه جوهایی صورت گیرد.

مهدی-عباسی

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: صرفه جویی و همچنین اصلاح الگوی مصرف، یاری شهروندان و دستگاه‌های مربوطه را طلب می‌کند و ما امیدواریم امسال و در فصل پاییز بارش‌هایی را داشته باشیم تا این بارندگی‌ها، جبران گذشته شود و ذخایر آبی ما به حد مطلوبی برسد.

عباسی خاطرنشان کرد: صحبت ما این نیست که شهروندان آب مصرف نکنند. ما درخواست داریم که صرفه جویی از سوی شهروندان صورت گیرد و اگر در هر خانه‌ای، میزان مشخصی صرفه‌جویی در مصرف صورت گیرد و اصلاح الگوی مصرف رعایت شود، تا میزان قابل توجهی، توانسته‌ایم در بحث ذخیره‌سازی منابع آبی موثر باشیم.

این عضو شورای شهر ادامه داد: کمبود بارش‌ها در تهران و همچنین در سایر استان‌ها، سبب شده است تا حجم ذخایر سدها کاهش پیدا کند و این نگرانی را به وجود آورد که درگیر یک بحران بزرگ آبی شویم. امید است در فضل‌های آبی به خصوص پاییز و زمستان، شاهد بارش باران و برف در کشور باشیم که هرچقدر باران در تهران داشته باشیم برایمان نعمت است و می‌تواند سدهای آب را پر کند.

درس‌های آموزنده‌ای در مسیر پیاده روی اربعین

وی درباره اقدامات شهرداری در جریان پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: از مردم شریف عراق و دولت عراق، همچنین موکب‌های ایرانی و شهرداری تهران، بابت خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی، قدردانی می‌کنم و حضور میلیونی مردم و ایرانی‌های دوست‌دار اهل بیت، حکایت از این دارد که مردم یک تمرینی از صبر، استقامت و تحمل سختی‌ها دارند. تمام افرادی که از مرزهای زمینی به کربلا رفتند، در مسیرهای طولانی، با گرمای هوا و حداقل امکانات، این مسیر را رفتند و تمام این موارد را به جان خریدند.

اربعین-پیاده روی

عباسی گفت: درس‌های آموزنده و بسیار عجیبی در این مسیر وجود داشت و هیچ کس این مراسم پیاده روی را فراموش نمی‌کند. باید گفت که مردم شگفت‌انگیز هستند. آینده با وجود این افراد شکل خواهد گرفت. این نکته را هم باید اشاره کنم که تمام تهدیدات دشمن با حضور در این راهپیمایی نقش بر آب شد.

این عضو شورای شهر تهران در پایان گفت: حضور مردم در این حماسه چشمگیرتر بود که باید از مردم و همچنین تسهیل‌کنندگان شرایط و مردم عراق برای این میزبانی ارزشمند از زائران تقدیر کرد. در این مراسم هزار و ۴۰۰ پاکبان و ۱۲۰ آتش نشان نیز در شهرهای زیارتی حضور داشته‌اند و برای رفاه و سلامت زائران اقدامات مؤثری را انجام دادند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]