به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سیدمحمدصادق قنادزاده، معاون توسعه تجارت بین‌الملل سازمان توسعه تجارت از نهایی شدن توافقنامه تجارت آزاد ایران و ۵ کشور اوراسیا تا پایان سال جاری خبر داد. این توافق باعث حذف تعرفه بر بیش از ۸۷ درصد کالاهای تجاری می شود. به گفته وی، این رویداد به طور […]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، سیدمحمدصادق قنادزاده، معاون توسعه تجارت بین‌الملل سازمان توسعه تجارت از نهایی شدن توافقنامه تجارت آزاد ایران و ۵ کشور اوراسیا تا پایان سال جاری خبر داد. این توافق باعث حذف تعرفه بر بیش از ۸۷ درصد کالاهای تجاری می شود. به گفته وی، این رویداد به طور بالقوه می تواند ظرفیت تجاری ایران با اوراسیا را دو برابر کند که در حال حاضر حدود ۵ میلیارد دلار است و آمار پیش بینی می کند که تجارت حتی چند برابر شود.
قنادزاده همچنین فاش کرد که برنامه ای اندیشیده شده است که توافقنامه تجارت آزاد به توسعه صادرات محصولات با ارزش افزوده بالاتر و واردات کالاهای مورد نیاز کشور منجر شود. وی در ادامه توضیح داد که مذاکرات برای توافق ادامه دارد و همه طرف‌های درگیر تمام تلاش خود را برای به حداکثر رساندن پتانسیل آن به کار می‌گیرند. وی در سفر اخیر خود به بلاروس درباره استفاده از این ظرفیت به تفصیل صحبت کرد.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]