امیرعبداللهیان: راه‌آهن شلمچه به بصره در روزهای گذشته کلید زده شد
امیرعبداللهیان: راه‌آهن شلمچه به بصره در روزهای گذشته کلید زده شد

وزیرخارجه ایران گفت: مطابق برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور، شاهد پیشرفت‌هایی در مناسبات هستیم. آخرین مورد آن شروع پروژه راه آهن شلمچه به بصره و توجه به موضوع گردشگری بین ایران و عراق است که در روزهای گذشته کلید زده شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه ایران با فواد حسین، وزیر خارجه عراق امروز در وزارتخارجه ایران دیدار کرد و بعد از گفتگوی در نشست خبری شرکت کردند.

امیرعبداللهیان در این نشست گفت: امروز اعلام می‌کنیم که ایران و عراق به عنوان دو همسایه مهم از عالی‌ترین مناسبات دوجانبه و همکاری منطقه‌ای برخوردارند.

وزیر خارجه تاکید کرد: درباره اجرای کامل موافقتنامه امنیتی بین دو کشور گفت‌وگوهای مهمی را داشتیم. ایران نسبت به تامین امنیت ملی کشور جدی است.

وزیرخارجه توضیح داد: مطابق برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور، شاهد پیشرفت‌هایی در مناسبات هستیم. آخرین مورد آن شروع پروژه راه آهن شلمچه به بصره و توجه به موضوع گردشگری بین ایران و عراق است که در روزهای گذشته کلید زده شد. امیدواریم شاهد ارتباط ریلی مستقیم بین دو کشور باشیم.

وی در ادامه گفت: مقامات عالیرتبه دولت عراق و فواد حسین هم امروز اطلاعات بسیار خوبی را در خصوص خارج کردن گروه‌های تروریستی از مناطق نزدیک به مرزهای ایران و انتقال آنها به عمق خاک عراق در اقلیم کردستان عراق و تلاش برای خلع سلاح کردن آنها و اجرای کامل بندهای موافقتنامه امنیتی بین دو کشور انجام داده و مراحل بعدی آن طی روزهای آینده در چارچوب موافقتنامه امنیتی به صورت کامل اجرا خواهد شد.

وزیر خارجه ایران بیان کرد: حتی یک ساعت فرصت دادن به تروریست‌ها به ضرر امنیت عراق، ایران،‌ منطقه و اقلیم کردستان عراق است. این لکه سیاه تروریستی باید هر چه سریعتر از صفحه سفید و پرافتخار روابط ایران و عراق زدوده شود.

وزیر خارجه ایران بیان کرد: در همه زمینه‌های اقتصادی، تجاری، گردشگری و علم و فناوری و صنعتی همکاری‌های بین ایران و عراق جریان دارد. در خصوص برخی موضوعات منطقه‌ای مورد علاقه و مسائل بین‌المللی بحث و تبادل نظر داشتیم. همواره مقامات عالیرتبه عراق و فواد حسین نقش مهمی و سازنده‌ای را در موضوع کمک به گفت‌وگوها برای لغو تحریم‌های ایران که به صورت یکجانبه و غیرقانونی از سوی آمریکا اعمال می‌شود،‌ را ایفا می‌کنند. از تلاش‌های دولت عراق سپاسگزاری می‌کنیم.

بخشی از گفت‌وگوهای ما به اجرای توافقنامه امنیتی اختصاص یافت و اخبار خوبی را از آقای حسین شنیدیم و امیدواریم  آن سخنان رخ دهد و نسبت به کلام وزیر خارجه عراق نسبت به اجرای موافقتنامه امنیتی اطمینان داریم.

در حال تکمیل…

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]