به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اظهار کرد: إعمال محاصره که با قطع دسترسی به کالاهای اساسی، جان شهروندان را به خطر بیندازد، بر اساس قوانین انسانی بین‌المللی ممنوع است. او در ادامه گفت که اگر هر محدودیتی از منظر ضرورت نظامی توجیه‌پذیر نباشد، مصداق مجازات […]

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل اظهار کرد: إعمال محاصره که با قطع دسترسی به کالاهای اساسی، جان شهروندان را به خطر بیندازد، بر اساس قوانین انسانی بین‌المللی ممنوع است.

او در ادامه گفت که اگر هر محدودیتی از منظر ضرورت نظامی توجیه‌پذیر نباشد، مصداق مجازات دسته‌جمعی و محکوم است.

درگیری‌ها امروز (سه‌شنبه) در چهارمین روز از عملیات طوفان الاقصی توسط گردان‌های عزالدین القسام شاخه نظامی حماس علیه اشغالگران صهیونیستی ادامه دارد. رژیم صهیونیستی در میان خشن‌ترین حملات هوایی، دریایی و زمینی در چهار روز گذشته، جنگ وحشیانه خود را در نوار غزه عمیق‌تر کرده و صدها شهید و هزاران زخمی بر جای گذاشته است.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در پی حملات صهیونیست‌ها به غزه و کرانه باختری، تاکنون ۷۸۸ نفر در غزه و ۱۸ نفر در درگیری‌های کرانه باختری به شهادت رسیده‌اند. تعداد زخمی‌های غزه نیز به ۴۱۰۰ تن افزایش یافته است.

در روز دوشنبه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی دستور «محاصره کامل» نوار غزه را داد که با قطع برق، آب و محموله‌های غذایی همراه بود. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل امروز گزارش داد که تصمیم مقامات رژیم صهیونیستی برای قطع آب نوار غزه بر زندگی ۶۱۰ هزار تن اثر گذاشته و می‌تواند به کمبود حاد آب در این منطقه منجر شود.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]