به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان و «جیمز کلورلی» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و انگلیس امشب (جمعه) ۱۲ آبان ماه تلفنی گفت‌وگو کردند. در این گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات جاری در غزه و همچنین موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در نخستین […]

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان و «جیمز کلورلی» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و انگلیس امشب (جمعه) ۱۲ آبان ماه تلفنی گفت‌وگو کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی درباره تحولات جاری در غزه و همچنین موضوعات دوجانبه بحث و تبادل نظر شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در نخستین تماس تلفنی با «جیمز کلورلی» وزیر خارجه انگلیس با اشاره به اوضاع غزه به همتای خود توصیه کرد که انگلیس تحولات منطقه را با رویکردی واقع‌بینانه بنگرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این گفت‌وگو با بیان اینکه در هرگونه رویکردی باید دانست که ریشه بحران فلسطین به اشغالگری رژیم اسرائیل بازمی‌گردد، گفت: از منظر حقوق بین‌الملل مردمان کشور تحت اشغال از حق دفاع مشروع برخوردار هستند.

امیرعبداللهیان با تأکید بر اینکه در چارچوب اصول حقوق بین‌الملل، در هر جنگی باید به اصل تناسب نیز توجه شود، خاطرنشان کرد: در این راستا قتل عام بیش از ۹ هزار فلسطینی غیرنظامی، در یک عمل انتقام جویی و نسل کشی آشکارا اعلام شده توسط رژیم صهیونیستی، با هیچ معیاری قابل قبول نیست.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]