ساخت اپلیکیشنی برای تحریم کالاهای اسرائیلی
ساخت اپلیکیشنی برای تحریم کالاهای اسرائیلی

همزمان با فراخوان‌های بزرگ در حمایت از فلسطین و به دنبال ادامه تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، فعالان طرفدار فلسطینیان برنامه کاربردی (اپلیکیشن) را برای تلفن‌های همراه ساخته‌اند که با خواندن بارکد محصولات، محل ساخت آنها را مشخص و بدین ترتیب به تحریم کالاهای تولید شده در سرزمین‌های اشغالی کمک می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این اپلیکیشن «لا، شکرا» نام دارد و با سیستم عامل های اندروید و آی‌اواس کار می کند.
پایگاه قطری «عربی ۲۱» نوشت، به گفته توسعه دهندگان این اپلیکیشن، دامنه فعالیت آن بر برندهای تجاری و کالاهای سوپرمارکتی متمرکز است اما تلاش می کنند نسخه جدیدی از آن را تولید کنند که شمار بیشتری از کالاها و خدمات را دربرگیرد.
پایگاه بلومبرگ با انتشار گزارشی در این باره اعلام کرد: فراخوان ها برای تحریم برندهای تجاری آمریکایی مانند کوکاکولا باعث تقویت جایگاه رقبای داخلی آنها در کشورهای خاورمیانه شده است.
بسیاری از شهروندان کشورهای عربی و اسلامی با انتقاد شدید از آمریکا و اروپا به دلیل فشار نیاوردن به رژیم صهیونیستی برای توقف جنایاتش در نوار غزه، اقدام به تحریم این دست کالاها کرده اند که در نتیجه این فراخوان ها، فروش کالاهای مذکور بسیار کاهش یافته است.
به طوری که در هفته های اخیر، کریس کمپچینسکی مدیرعامل مک دونالد اعلام کرد: با توجه به فراخوان ها برای تحریم کالاهای مک دونالد این شرکت، شاهد یک واکنش تجاری واقعی در خاورمیانه بوده است.
همچنین پس از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه، سهم شرکت رستوران های بین المللی «امریکانا» در خاورمیانه در بازار بورس عربستان به میزان ۲۷ درصد کاهش یافته و تحلیلگران بر این باورند که فروش این شرکت تحت تأثیر جنگ کاهش داشته است.
به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز و ضربات سهمگینی به صهیونیست ها وارد کردند.
رژیم صهیونیستی برای جبران شکست نظامی و اطلاعاتی خود در عملیات طوفان الاقصی به جای این که با مقاومت غزه درگیر شود، از همان روز اقدام به بمباران مناطق مسکونی و مراکز درمانی و فرهنگی این باریکه کرد که در اثر آن تاکنون بیش از ۲۶ هزار فلسطینی شهید و نزدیک به ۶۴ هزار نفر دیگر زخمی شده اند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]