شورش زندانیان در کالیفرنیا
شورش زندانیان در کالیفرنیا

شورش در یکی از زندان‌های کالیفرنیا آمریکا بار دیگر توجه افکار عمومی این کشور را به بحران‌هایی مانند ازدحام بیش از حد، قتل و آزار جنسی در زندان‌ها جلب کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان،  رسانه‌های آمریکا از شورش در یکی از زندان‌های ایالت کالیفرنیا خبر می‌دهند.
این شورش در زندان ایالتی آیرون‌وود در شهر بلایت روی داده است.
شورش با حضور ۲۰۰ زندانی روی داده و در پی آن ۹ نفر شامل ۸ افسر پلیس و یک زندانی مجروح شدند.
در پی این حادثه، مقام‎های زندان مذکور مجبور به تعطیل‎کردن یک روزه زندان شدند.
این شورش زمانی رخ داد که ماموران در حال همراهی یک زندانی در سراسر محوطه زندان به عنوان بخشی از تحقیقات درباره قاچاق بودند.
براساس گزارش اداره زندان‌های کالیفرنیا، یکی از زندانیان با ماموران زندان درگیر شده و سپس ۲۰۰ زندانی به محوطه زندان یورش بردند.
افسران زندان برای مهار این شورش، پس از شلیک تیر هشدار، از گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی به سوی زندانیان استفاده کردند.
پس از این شورش، زندانیان در سراسر کالیفرنیا در سلول‌های خود محبوس شده‌اند، چراکه مقام‎ها در حال انجام ارزیابی تهدید در سراسر این ایالت هستند.
تاکنون ۳۰ نفر از زندانیان که مستقیم در این شورش دست داشته‌اند، شناسایی شده و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.
قتل و آزار جنسی در زندان‌های کالیفرنیا
این شورش در میانه خشونت‌های متعدد در زندان‌های کالیفرنیا در ماه‌های اخیر، از جمله چندین قتل و اتهامات سوء‌استفاده جنسی رخ داده است.
آخرین مرگ در زندان‌های کالیفرنیا، هفته گذشته در زندان ایالتی دیزرت در شمال کالیفرنیا گزارش شد؛ به گزارش اداره زندان‌های کالیفرنیا، یک زندانی در حال چاقو زدن یک زندانی دیگر، از سوی یک افسر هدف گلوله قرار گرفت.
شکایت‌های اخیر در مورد سوء‌استفاده جنسی نظام‌مند در زندان‌های زنان در کالیفرنیا، با بیش از ۱۳۰ زندانی زن سابق که نگهبانان را به آزار و تجاوز جنسی متهم می‌کنند، نیز توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرده است.
این زندانیان که دوران محکومیت خود را در زندان‌های زنان کالیفرنیا سپری کرده‌اند، از اداره زندان‌های کالیفرنیا و بیش از ۳۰ افسر فعلی و سابق زندان به دلیل سوء‌استفاده جنسی از آن‌ها در زندان شکایت کردند.
این جدیدترین مورد از مجموعه‌ای است که آزار جنسی در زندان‌های زنان کالیفرنیا را هدف قرار می‌دهد و الگوی آزاردهنده‌ای از بدرفتاری و نظارت ناکافی را برجسته می‌کند.
به دلیل بار مالی سنگین بر سیستم زندان، احتمالا وضعیت بدتر خواهد شد؛ افزایش هزینه‌ها باعث شده که گاوین نیوسام، فرماندار کالیفرنیا، بسته شدن ۳ زندان ایالتی و لغو قرارداد با چهارمین زندان خصوصی را در دستور کار قرار دهد.
براساس تحلیلی که در سال ۲۰۲۳ از دفاتر حقوقی در کالیفرنیا انجام شد، شرایط شلوغ در زندان‌های این ایالت همچنان بر زندانیان و کارکنان تأثیر می‌گذارد و به افزایش سطح خشونت و گسترش بیماری‌های عفونی منجر می‌شود.
این تحلیل می‎گوید: بحران ازدحام بیش از حد زندان‌های کالیفرنیا همچنان یک مشکل دائمی است؛ در سال ۲۰۲۰، جمعیت زندان‌های این ایالت حدود ۱۳۰ هزار نفر بود و بسیاری از مراکز هنوز با بیش از ۲۰۰ درصد ظرفیت طراحی‌شده خود کار می‌کنند.
چنین شرایطی زمینه را برای رنجش ایجاد می‌کند و به تکرار جرم دامن می‌زند که به‎طور بالقوه به جرایم بیشتر پس از آزادی منجر می‌شود.
نرخ بالای تکرار جرم در کالیفرنیا بر این نگرانی تأکید می‌کند، به‌طوری که تعداد قابل توجهی از افراد آزاد شده به دلیل کمبود فرصت‌های شغلی، مسکن یا برنامه‌های توانبخشی موثر به زندان بازگشتند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]