جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
گروه : طلا و ارز
پ
  • شناسه خبر: 41024
  • 07 نوامبر 2023 - 20:12
  • 130 بازدید
  • ۰ دیدگاه

رمزارز ریپل در آستانه انفجار قیمت

رمزارز ریپل در آستانه انفجار قیمت
رمزارز ریپل در آستانه انفجار قیمت

رمزارز ریپل با ثبت عملکرد بهتر نسبت رهبران بازار؛ یعنی بیت‌کوین و اتریوم طی ۲۴ ساعت گذشته ۸.۵ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد این رشد می‌تواند ناشی از خبرهای مثبت در مورد این شبکه در طول چند ماه اخیر باشد.

به گزارش اکو ایران، پس از موفقیت ریپل در دادگاه‌های اخیر و پیروزی‌ آن در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) روند جذب سرمایه بیشتر برای این شرکت تسهیل شد. در ادامه به لطف تیم توسعه روابط بین‌الملل این شرکت، همکاری آن با نهادهای قانونی کشورهای دیگر سرعت بیشتری گرفت. به نظر می‌رسد افزایش قیمت فعلی ناشی از روند خوب این شرکت در طی ماه‌های اخیر باشد.

ریپل با نماد XRP در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت عملکرد بهتر نسبت به رمزارزهای بزرگی چون بیت‌کوین و اتریوم توانسته است توجه بیشتری را به خود جلب کند. قیمت این ارز در روز یکشنبه با افزایش چشمگیر ۸.۵ درصدی به ۰.۶۷ دلار رسید و حجم معاملات آن طی شبانه‌روز گذشته از ۱ میلیارد دلار به بیش از ۳ میلیارد افزایش یافت. قابل‌ذکر است ریپلِ رده پنجمی برای ساعاتی با پیشی‌گرفتن از بایننس کوین توانست به چهارمین رمزارز بازار، از نظر ارزش کل تبدیل شود.

شرکت تجزیه‌وتحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای Santiment امروز با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس این رشد را موردتوجه قرارداد و گفت: ریپل تنها در طول هفتهٔ گذشته ۲۳ درصد در برابر بیت‌کوین رشد کرده است. در حال حاضر کیف پول‌های با موجودی ۱۰۰ هزار الی ۱ میلیارد واحد از این ارز ۴۵.۸ درصد از کل عرضه را در اختیار دارند که این حجم بالاترین سطح آنها در طی سال ۲۰۲۳ است.

فراتر از اهمیت انباشت دوبارهٔ نهنگ‌ها، افزایش قیمت فعلی، ناشی از دو پیشرفت مهم این شرکت در سطح جهانی است. این سلسله اخبار مثبت به خوش‌بینی بیشتر گروه‌های مختلف سرمایه‌گذاری نسبت به آیندهٔ این شبکه دامن می‌زند.

اداره خدمات مالی دبی با صدور بیانیه‌ای در تاریخ ۲ نوامبر با لیست‌شدن رمزارز ریپل در فهرست رمزارزهای مورد حمایت خود موافقت کرد. این مورد سبب به رسمیت شناخته‌شدن ریپل در مرکز مالی بین‌المللی دبی (Dubai International Financial Centre) می‌شود. این تأییدیه به بیش از ۴٬۰۰۰ مؤسسه مالی فعال در این منطقه ویژه اقتصادی اجازه می‌دهد تا از آن برای انجام تراکنش‌های خود استفاده کنند. این خبر تداعی‌کنندهٔ یک مسیر امیدوارکننده برای پذیرش ریپل در سطح کشورهای خاورمیانه است. منطقه‌ای که به لطف کشورهای پیشرو، به طور فزاینده‌ای از ارزهای دیجیتال استفاده می‌کند.

 علاوه بر این، همکاری اخیر ریپل با بانک ملی گرجستان در پروژه آزمایشی لاری دیجیتال توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده است. بانک ملی گرجستان (National Bank of Georgia) شبکه بلاک‌چین ریپل لبز را به‌عنوان شریک رسمی خود برای توسعه لاری دیجیتال معرفی کرده است. شرکت فناوری ریپل لبز در بیانیهٔ خود پس از این قرارداد اعلام کرد: این مشارکت شامل پیاده‌سازی طرح آزمایشی لاری دیجیتال از طریق پلتفرم CBDC شرکت ریپل است. بانک مرکزی گرجستان امیدوار است با بهره‌مندی از توانمندی‌های ما و نیز استفاده از این پلتفرم خلاقانه بتواند در ارزیابی صحیح از کاربردهای بالقوه لاری دیجیتال، تعیین مزایای آن برای بخش‌های مختلف صنعت و کاربردهای مخصوص تراکنش‌های خرد استفاده کند.

 اما نباید فراموش کنیم سرآغاز شروع ماجراجویی‌های این شرکت در سطح بین‌الملل به پیروزی‌های اخیر آن برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بازمی‌گردد. در ۱۹ اکتبر امسال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به تمام اتهامات باقیمانده علیه برد گارلینگ هاوس، مدیرعامل ریپل و کریس لارسن، رئیس اجرایی ریپل خاتمه داد و از امکان هرگونه ادعای آتی از سوی SEC جلوگیری کرد. باید خاطرنشان کرد که با تأیید بالقوه صندوق‌های معاملات اسپات بیت‌کوین و اتریوم در سه‌ماههٔ اول ۲۰۲۴ امکان گسیل سرمایه‌های بزرگ به سمت بازار رمزارزها، خصوصاً ارزهای محبوب فراهم می‌شود.

 

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]
اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟ 02 مه 2024

اثر آتش‌بس بر بازارها/ بازدهی کدام سکه در یکسال گذشته منفی بوده؟

اکوایران: جنگ غزه ریسک در خاورمیانه را افزایش داد و افزایش سطح ریسک تا حدودی اثر خود را بر بازار ارز و سرمایه گذاشت. با قوت گرفتن احتمال آتش‌بس اکوایران در این گزارش اثر آتش‌بس در جنگ را بر بازارها بررسی می‌کند.

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟ 02 مه 2024

قیمت بیت‌کوین تا چه سطحی ممکن است کاهش یابد؟

اکوایران: بیت‌کوین در هفته‌های اخیر با کاهش قیمت قابل توجهی همراه شده است و این احتمال وجود دارد که قیمت آن به کمتر از ۴۰ هزار دلار نیز سقوط کند.

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان 02 مه 2024

پایان دعوای سازمان امور مالیاتی با طلافروشان

اکوایران: سرانجام پس از اعتراض فعالان صنفی طلا و جواهر، سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد که این افراد به ثبت همزمان صورت‌حساب الکترونیکی در ۲ سامانه مودیان و جامع تجارت الزامی ندارند و ثبت در یکی از این سامانه‌ها کافی است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

  • 📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
    • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم اقتصادژورنال منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
    • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.