وزیر خارجه مصر: مخالف کوچاندن اجباری مردم غزه هستیم
وزیر خارجه مصر: مخالف کوچاندن اجباری مردم غزه هستیم

وزرای خارجه مصر و فرانسه در دیدار خود در قاهره آخرین تحولات منطقه و در راس آنها جنگ غزه و تجاوزات آمریکا به عراق، سوریه و یمن را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد «سامح شکری» وزیر خارجه مصر پس از این دیدار در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «استفان سژورنه» همتای فرانسوی خود تاکید کرد: ما درباره تداوم جنگ در غزه رایزنی کرده و بر اهمیت رسیدن به آتش بس و رسیدن کمک به مردم فلسطین تأکید کردیم.
وی گفت: ما مخالفت کامل خود را با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها اعلام و تاکید می‌کنیم که هدف از این طرح از بین بردن مسئله فلسطین و گذاشتن بار آن بر دوش سایر کشورها است.
وزیر خارجه مصر افزود: راه حل «دو دولتی» تنها راه حل منازعه اسرائیل و فلسطین است.
سامح شکری در بخش دیگری از اظهاراتش اضافه کرد: تهدید ناوبری در دریای سرخ و اقدامات نظامی در عراق و سوریه نشانه‌ای از تشدید تنش و یک درگیری گسترده‌تر است.
وزیر خارجه فرانسه نیز در این کنفرانس مطبوعاتی درباره اهداف سفرش به منطقه گفت: سفر من به منطقه با هدف دستیابی به آتش‌بس و جستجوی یک راه حل سیاسی است.
وی افزود: ما نگرانی مصر درباره کوچ اجباری جمعیت غزه و خطر آن برای مصر را درک می‌کنیم و هرگونه جابجایی اجباری ساکنان نوار غزه را رد می‌کنیم.
سژورنه ادامه داد: وضعیت غزه غم انگیز است و ساکنان آن به کمک‌های فوری نیاز دارند.
وی همچنین گفت: نوار غزه باید در طرح آینده زیرمجموعه یک دولت فلسطینی باشد.
وزیر امور خارجه فرانسه همچنین درباره تهدیدهای مقامات رژیم صهیونیستی به هدف قرار دادن «رفح» به عنوان پناهگاه آوارگان فلسطینی اضافه کرد: ما نگران حملات احتمالی اسرائیل به رفح و بمباران آن هستیم.
وزیر خارجه فرانسه همچنین قرار است در این تور منطقه‌ای به اردن، سرزمین‌های اشغالی فلسطین و لبنان نیز سفر کند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]