معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: درباره حقابه هیرمند قرار بر این شد که کار حقوقی انجام ندهیم و با مذاکرات از طریق وزارت نیرو و وزارت خارجه پیگیری می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از برنا، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور درحاشیه جلسه هیات دولت درخصوص آخرین وضعیت حق‌آبه هیرمند گفت: در این باره قرار بر این شد که کار حقوقی انجام ندهیم و با مذاکرات از طریق وزارت نیرو و وزارت خارجه پیگیری می‌شود.
وی درخصوص نتیجه چند پرونده بین‌المللی گفت: در هفته اخیر برای پرونده رای به نفع جمهوری اسلامی صادر شد و دو مدرسه توقیفی داشتیم که یکی از این مدارس با رای دادگاه داخلی یکی از کشورهای خلیج فارس، آن مدرسه به آموزش و پرورش بازگشت و یک مدرسه دیگر که قبلا توقیف شده بود و اختلافاتی وجود داشت در مورد وجوهی که آنجا پرداخت شده بود دادگاه رای به نفع ما صادر کرد که برای بازگردان وجوه خود پیگیری می‌کنیم.
دهقان مطرح کرد: یک پرونده هم در لوکزامبورگ وجود دارد که قبلا دیوان عالی کشور لوکزامبورگ رای به نفع ما صادر کرده بود، اما به دادگاه تجدیدنظر برگشت که دادگاه تجدیدنظر در آن درباره وجوه یک میلیارد و هفتصد میلیون دلاری که در لوکزامبورگ داریم رای به نفع ما صادر کرد که برای ادامه پرونده‌ها و بازگشت وجوه به کشور پیگیری می‌کنیم.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]