هشدار حماس در مورد قحطی در غزه
هشدار حماس در مورد قحطی در غزه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) درباره گسترش بیش از پیش گرسنگی در شمال نوار غزه به دلیل محاصره این مناطق توسط رژیم صهیونیستی و ادامه جنایات این رژیم تحت حمایت آمریکا هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این جنبش تأکید کرد: گسترش گرسنگی در میان مردم شمال نوار غزه به دلیل محاصره آن توسط رژیم صهیونیستی ادامه دارد.
رسانه های عربی نوشتند: حماس با بیان اینکه رژیم صهیونیستی از ایجاد قحطی به عنوان ابزاری برای جنایات و تحقق اهدافش استفاده می کند و در این مسیر تحت حمایت آمریکا قرار دارد، شرایط حاکم بر این منطقه را لکه ننگی بر پیشانی بشریت دانست.
این جنبش اعلام کرد: پنهان شدن آمریکا پشت موضع گیری های گمراه کننده درباره وضعیت انسانی در نوار غزه، ایالات متحده را از مسئولیت هایش و نقش این کشور در جنایات جنگی در این منطقه مبرا نمی کند.
جنبش مقاومت اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: باوجود گذشت یک ماه از حکم دیوان بین المللی دادگستری مبنی بر توقف جنایت نسل کشی در غزه، جهان شاهد تشدید جنایات رژیم صهیونیستی در این بخش از خاک فلسطین است.
گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.
این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.
این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]