واکنش کرملین به شایعه هسته‌ای در اوکراین
واکنش کرملین به شایعه هسته‌ای در اوکراین

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در واکنش به اظهارات مقامات واشنگتن مبنی بر اینکه آماده شدن برای استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای در اوکراین گفت: این سخنان طرح شده در رسانه‌های غربی، شایسته اظهارنظر نیست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد: رهبران غربی هر روز لفاظی‌های هسته‌ای را تمرین می‌کنند و حال آنکه روسیه نمی‌خواهد در این لفاظی‌ها شرکت کند. پسکوف همچنین یادآور شد که مسکو تنها بر اساس مفاد دکترین هسته‌ای خود می‌تواند از سلاح هسته‌ای استفاده کند.
پیش از این شبکه سی ان ان به نقل از دو مقام بلندپایه در دولت آمریکا گزارش داده بود که مقامات این کشور در پایان سال ۲۰۲۲ و به دنبال دریافت اطلاعاتی از سرویس‌های اطلاعاتی غربی، به دقت برای تهدید استفاده از سلاح هسته‌ای از سوی مسکو آماده شده بودند. با این حال، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا شواهدی مبنی بر موثق بودن این اطلاعات ارائه نکرده اند. استقبال از سخنان پاپ
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی درباره سخنان اخیر پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان درباره پیش‌قدم شدن اوکراین در مذاکره برای صلح گفت: سخنان پاپ، ابعاد گسترده‌تری داشت، اما به طور کلی، ایده‌ای که وی درباره آن صحبت کرد، کاملا قابل درک است، او به نفع مذاکرات صحبت کرد.
پسکوف اظهار داشت: ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه نیز بارها از آمادگی و استقبال ما از حل مشکلات از طریق مذاکره صحبت کرده است و این، بهترین راه است.
وی گفت: متأسفانه سخنان پاپ و اظهارات مکرر دیگر طرف‌ها از جمله ما، با انکار مطلق حکومت اوکراین مواجه می‌شود.
پیش از این، رهبر کاتولیک‌های جهان ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ گفت که اوکراین باید شجاعت نشان دادن «پرچم سفید» را داشته باشد و برای پایان دادن به جنگ با روسیه مذاکره کند.
پاپ فرانسیس در مصاحبه‌ای بر ضرورت برون‌رفت اوکراین از بحران تاکید و مواضع خود را در این زمینه اعلام کرد.
رهبر کاتولیک‌های جهان درباره رفتار مناسب سران کی‌یف در این برهه، از عبارت «پرچم سفید» استفاده کرد و افزود: «این برداشتی است که درست است.»
فرانسیس گفت:، اما فکر می‌کنم «قوی‌ترین طرف» طرفی است که به شرایط و به مردم فکر می‌کند و شجاعت [نشان دادن]پرچم سفید را دارد و مذاکره می‌کند. درباره طرح ترامپ
اظهارات ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان پس از دیدار با دونالد ترامپ، نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رئیس جمهوری سابق این کشور مبنی بر اینکه ترامپ طرح صلحی برای اوکراین دارد و قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات، کمک مالی به کی یف را متوقف کند، موضوع پرسش دیگری از سخنگوی کرملین بود.
پسکوف در این باره گفت: بله، ما در جریان این سخنان هستیم، اما مطلبی برای گفتن وجود ندارد، چرا که هیچ جزئیاتی درباره طرح ترامپ ارائه نشده است و از این رو، اکنون نمی‌توان مطلب مشخصی در این باره بیان کرد.
پیش از این، اوربان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی M ۱ گفته بود که ترامپ طرحی برای پایان دادن به درگیری در اوکراین دارد که «از بسیاری جهات با برنامه‌های مجارستان منطبق است». به گفته نخست وزیر مجارستان، اگر ترامپ به کاخ سفید بازگردد، اقدامات نظامی در اوکراین را نیز تامین مالی نخواهد کرد و برای امنیت اروپا بودجه اختصاص نخواهد داد. افزایش حملات پهپادی اوکراین در روزهای اخیر
سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه در پاسخ به پرسشی درباره افزایش حملات هواپیماهای بدون سرنشین اوکراین در روزهای اخیر نیز گفت: بله، واقعاً این حملات افزایش یافته است. با این حال، سیستم‌های پدافند هوایی و ارتش ما در حال کار هستند.
وی پاسخگویی به این پرسش را در حوزه تخصصی وزارت دفاع روسیه دانست.
پیشتر گزارش شده بود که نیروهای پدافند هوایی روسیه حملات پهپادی را در مناطق بلگورود، بریانسک، اوریول، لنینگراد و نووگورود دفع کردند.

✅ آیا این خبر اقتصادی برای شما مفید بود؟ امتیاز خود را ثبت کنید.
[کل: 0 میانگین: 0]